Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pátek 17. března 2017

Kuřecí soté


Kuřecí soté... vypadá... mno poněkud divně a možná nevábně, ale o to lépe chutná. Tento pokrm dle mého názoru naučí jíst brokolici i opravdové odpůrce brokolice. Je to výborná večeře nebo oběd... Mno a jakmile to zůstane na sporáku, tak se ta směs záhadně vypařuje 😋. Můžu se toho užrat jak já, tak přítel.

Vaření jednoduché a v jednom hrnci = ideální!!! Základní množství surovin už jsem raději navýšila, protože mít kuřecí soté tři dny po sobě k obědu není vůbec žádný problém a většinou jsem litovala, že na další den už mi soté nezbylo. Co budeme potřebovat??




Množství na cca 6 porcí:

600g Kuřecích prsou
1 Brokolice
1 Pórek
2 Velké mrkve
1 Velká cibule
1 Smetana ke šlehání (30%)
Mléko na podlití
Máslo, olej
Kari, pepř, sůl


Nejdříve si nakrájíme cibulku na větší kostičky, kuřecí maso na proužky nebo kostky, mrkev nastrouháme na struhadle na hrubo, pokrájíme syrovou brokolici a pórek na větší kousky. Připravuji v hlubokém hrnci s poklicí. 




Na rozpáleném oleji lehce osmahneme pokrájenou cibulku. Poté přidáme nakrájené kuřecí maso, které zasypeme kari, osolíme a opepříme. Když je maso propečené, tak ho společně s cibulí přendáme na talíř. Do kastrolu dáme plátek másla a nastrouhanou mrkev, chvíli restujeme a poté přidáme pokrájenou syrovou brokolici. Můžeme trochu přisolit a opepřit. Podlijeme vodou (cca 50 - 100ml) a dusíme, dokud brokolice nezměkne.




Když brokolice změkne, přidáme pórek a ještě chvíli podusíme. Případně dle potřeby ještě podlijeme vodou. Až změkne i pórek, přimícháme kuřecí maso s cibulkou a zalijeme kelímkem smetany a trochu mléka (50-100ml). Použila jsem smetanu s 30% tuku. Vařila jsem už i s 12%, ale co si budeme povídat s tou 30% je to chutnější a na tak velké množství surovin to není zas taková kalorická bomba. Dochutíme solí, pepřem, kari kořením a povaříme. Nebojte se kari (pokud nemáte extra pálivé). Kuřecí soté snese opravdu velké množství kari. Směs se smetanou chvilku povaříme a necháme trochu vyvařit přebytečnou vodu. Pokud se vám směs zdá suchá, přilejte mléko.

Na takhle velké množství zeleniny by nevadilo dát i dvě balení smetany, ale přeci jen by se tím zvýšilo množství tuku. Na uvedené množství surovin jsem použila jeden kelímek smetany, přilívala mléko a myslím, že výsledek byl super 😉.




Jako přílohu můžete dát brambory, rýži nebo cokoliv co vás napadne - určitě bude dobrý i kuskus nebo bulgur. Já mám soté nejraději jen s chlebem a pokud si ho dávám na večeři, tak samotné. Věřte mi, s chlebem je to nejlepší 😵. 




Doufám, že se vám sbíhají sliny a že recept co nejdříve vyzkoušíte. 

STOJÍ TO ZA TO!! 


Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena