Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pondělí 6. března 2017

Moje kuchyně - Únor 2017


Tento měsíc byl co se stravy týče nahoru a dolů. Už nazačátku měsíce mi bylo jasné, že víkend na běžkařské chatě v Orlických horách nebude mít ke zdravému stravování ani sloní krok... To co jsem opravdu nečekala byly střevní potíže, které mě týden před tím schvátily... Takže 4 dny bez jídla, jeden den lehkého jídla a pak z jídleního lístku jen to nejnezdravější z české kuchyně co si umíte představit... Ve zbytku měsíce jsem se opravdu snažila... Neuvěřitelně se těším na zásobu bobulového ovoce a akci na maliny v lidlu jsem nemohla odolat. Konečně jsem vyzkoušela Nadýchaný tvarohový koláč od Kristýny... Byl výborný! Nadýchaný, málo sladký...

Svačina: Nadýchané tvarohové řezy
Opětovně jsem tento měsíc uvařila Kuřecí vývar se zeleninou a využila toho pro Marocký cizrnový guláš... O tom asi uslyšíte často. 😇

Oběd: Marocký cizrnový guláš s žitno-pšeničným chlebem
Kořenovou zeleninu jsme minulý měsíc zkoušeli poprvé. Tentokrát jsem přidala ještě červenou řepu a cuketu. Oboje se do zbylé kořenové zeleniny náramně hodilo. Tentokrát s vepřovou panenkou.

Oběd: Vepřová panenka s grilovanou kořenovou zeleninou na česneku a rozmarýnu
Nedávno jsem dostala vlčí hlad na tortilly s kuřecím masem, zeleninou a dresingem. Jednu dobu jsme s přítelem tuhle kombinaci pojídali docela často. Sehnali jsem kukuřičné tortilly a nakonec jsem tuhle mňamku měla dva dny po sobě a když tak koukám na fotku, tak mám na tortillu znovu chuť 😋.

Oběd: Kukuřično - pšeničná tortilla s kuřecím masem, zeleninou a jogurtovým dresingem
Arašídové máslo na toust s banánem jsem poslední dobou vyměnila za lučinu, ale tentokrát jsem před cvičením neodolala... Tohle je prostě neuvěřitelná kombinace... Toust, arašídové máslo, banán a skořice 😋.

Svačina: Celozrnný toust s arašídovým máslem, banánem a skořicí
Další nálet na ovoce... Jahody ze Španělska překvapivě chutnali jako jahody... Už aby byly ty ze zahrádky od rodičůů 😍.

Svačina: Jogurt (3,5%) s jahodami, vlašskými ořechy, medem a skořicí
Měsíční várka špaget. Tentokrát jsem do základu od Genara přidala cuketu a červenou papriku. Asi bych z cukety snědla úplně všechno... Tahle varianta se hodně povedla.

Oběd: Italské špagety s cuketou a paprikou
S množstvím grilované zeleniny jsem to opravdu přepískla. Minule jí bylo tak akorát a tak jsem nešetřila... Takže jsem jí pojídala 3 dny. Losos mi k ní náramně chutná a taky to vypadá luxusně 😉. Všimli jste si pokroku??? Špagety v únoru pouze jednou!!

Oběd: Pečený losos s grilovanou zeleninou na česneku a rozmarýnu
Z nových receptů jsem vyzkoušela další lahůdku od Zuzky Light - Pečené zelí na česneku s mletým masem a omáčkou marinara. Super recept. Chutnalo i příteli a určitě budu dělat znovu.

Oběd: Pečené zelí na česneku s mletým masem v omáčce marinara
Další nový recept mě zaujal v knížce Co Vám výživový poradci neříkají (protože to nevědí?). Nějak mi přišlo, že se vepřové maso bude k řepě hodit víc, takže jsem se původním receptem spíš inspirovala. Řepu jsem měla na silnější plátky a byla trošku tužší. Rozhodně recept přidávám na seznam oblíbených receptů. Vepřové maso, řepa, česnek a rozmarýn je výborná kombinace.

Oběd: Vepřové maso na červené řepě a cibuli s pečenými brambory
Snažím se alespoň třikrát do měsíce mít k obědu rybu. Momentálně u mě vede losos na různé způsoby s různou přílohou. Tady Losos v sezamové krustě s bramborovou kaší.

Oběd: Losos v sezamové krustě s bramborovou kaší
Nemohla jsem odolat, abych si alespoň jednou nedala rizoto od Genara. Varianta s mrkví. Pochoutka.

Oběd: Italské rizoto s mrkví a parmazánem
Rychlá večeře ze zbytků. Poslední dobou v lednici nechybí ledový salát a tahle kombinace se zrodila úplně náhodou. Ledový salát, červená cibule, ředkvičky, mrkev, zálivka a natrhané kousky lososa v sezamové krustě. Dobrota.

Večeře: Ledový salát s červenou cibulí, mrkví, ředkvičkami a lososem v sezamové krustě
Celozrnná žemlovka na oběd a druhý den na snídani... Přiznávám, trošku jsem ji připekla 😇. Ale nic to nezměnilo na tom, že jsme si na ni pochutnali.

Snídaně: Celozrnná žemlovka s jablky a tvarohem
Zjistila jsem, že trošku zanedbávám příjem ovoce, takže jsem si udělala smoothie. Varianta z mraženého bobulového ovoce.

Svačina: Bobulové ovoce, mléko
Oblíbená klasika... Jogurtové lívance... Co k nim vlastně ještě psát?? Tvaroh a džem... Snídaňová klasika 😍 Fotka se teda moc nepovedla... 😕

Snídaně: Jogurtové lívance s tvarohem a džemem (rybízový a jahodový)
Varianta smoothie z ananasu, manga a banánu. Ještě jsem přidala ovesné vločky a chia semínka. Musím si postěžovat, že příteli jsem to do práce namíchala o hodně lepší 😀.

Svačina: Smoothie (mango, banán, ananas, chia, ovesné vločky, mléko)
Přítel se vrhnul na další variantu Vepřových masových koulí v rajské omáčce. Původní varianta z knihy Velký dietní plán byla úplně bez chuti. Recept z internetu byl naopak vynikající.

Oběd: Masové koule s rajčatovou omáčkou a rýže
Další nový pokus, který se bohužel na seznam oblíbených receptů nedostane - Tvarohová pomazánka s pórkem a mrkví. Prostě to nějak nebylo ono. Zbytek letěl do ... 😣

Snídaně: Slunečnicový chleba s tvarohovo-pórkovou pomazánkou + zelenina
Na co z výše uvedeného se vám nejvíc sbíhají sliny??? 

😻

Suzzie 

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena