Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

úterý 6. února 2018

Moje Kuchyně - Leden 2018



Rubriku Moje Kuchyně už úspěšně bojkotouji minimálně půl roku. Ale je to rubrika velice koukavá a oblíbená, takže se snažím hecnout a v rubrice pokračovat. Mám zpětně rozpracované zápisky z mojí kuchyně z roku 2017 a postupně vám je na blog přidám také. Snad v mých fotkách najdete tu správnou motivaci k zdravému vaření...

I když jsem od půlky prosince byla velice aktivní ať už v pečení, vaření či cvičení, tak leden byl jaksi absolutním opakem. V lednu mě docela přepadla nechuť vařit. Ale brutální. Převážně je zataženo, takže absolutně otřesné světlo na focení... Až teda na výjimky. Přesto všechno se povedlo pár krásných fotek, s kterými se chci podělit. Přesto, že se v naší kuchyni opakovali naše oblíbené recepty, tak jsme i experimentovali. 

Stále se držíme omezení cukru a mouky, takže podle toho to trochu vypadá a ráda bych tímto směrem pokračovala. Od 1.1. jsme přes tři týdny drželi přísné období bez alkoholu, které jsme porušili kvůli mému ukončení pracovního poměru - takové to štěstí v neštěstí. V omezení alkoholu hodláme nadále pokračovat (po včerejší smršti šampusu). 

Hned úvodní fotka je první velký experiment (teda pro mě) a to pohankové lívance. Pohanku jako takovou nedávám, protože mi prostě smrdí, ale už tak dva roky nebo déle se odhodlávám k vyzkoušení pohankové mouky. Takže první pokus z pohankové mouky byly pohankové lívance s ovesnými vločkami a semínky, zdobené míchaným tvarohem a horkým lesním ovocem. Musím říct, že byly moc dobré a pohanka z nich opravdu cítit nebyla. 

Níže naopak naše domácí klasika. Volská oka s míchanými fazolemi na slanině a cibuli. Tentokrát kombinace s čočkou beluga, červenou paprikou a jarní cibulkou. Ač je to divné, tak se mi tato snídaně stále nepřejedla a to už ji úspěšně snídáme někdy od letních prázdnin tuším. Dokonce jsem tuhle snídani měla minimálně 2x k obědu, protože když jsem ji neměla k snídani, tak mi tahle dobrota prostě chyběla.


Snídaně: Volská oka s míchanými fazolemi a čočkou beluga

Další velká zkouška, kterou jsem plánovala už strašně dlouho, ale pořád jsem se k tomu nemohla dokopat. Fitness makový koláč od Kristýny. Myslím, že příště udělám pár mini změn, ale koláč byl opravdu luxusní na to, že neobsahuje klasikou mouku a je bez cukru. Místo klasické mouky jsou mleté ovesné vločky, seitan a místo cukru jsem dala erythrithol. K čaji či kávě super a ještě jsem to trošku vyšperkovala řeckým jogurtem a skořicí.


Svačina: Fitness makový koláč s jablky

Následující snídaně se dá popsat doslova jako nebe v hubě. Recept je od Jamieho Olivera z knihy 5 Ingredients a kombinace surovin je dosti neobvyklá. V kuchařce to vypadalo krásně, tak jsme se rozhodli to vyzkoušet. Byli jsme více než mile překvapeni, protože kombinace vajíčka, jogurtu, mangového chutney a flaetbread je opravdu magická! Snídani jsme měli už asi 3x a rozhodně jsme ji neměli naposledy. 😍


Snídaně: Fleatbread s jogurtem, mangovým chutney, vejci a chilli papričkou

Pečené zelí na česneku je jeden z našich oblíbených receptů od Zuzky Light. Kombinace se směsí z mletého masa a marinara omáčky je super. Absolutně low carb večeře. Stačí si uvařit více masové směsi a společně s hlávkou zelí vám směs vydrží klidně na tři večeře. Asi nemusím říkat, že zelí je vždy nejlepší upéct před jídlem, ale přítel měl tenhle oběd i v krabičce do práce a prý bez problémů.


Večeře: Pečené zelí na česneku s masovou směsí a omáčkou marinara

Na špízy z lososa jsem měla už nějakou dobu hroznou chuť. Prostě něco hoodně zdravého. K tomu zeleninový salát s domácí zálivkou. Luxus. Recept najdete tady na blogu. Mno měla jsem boule až za ušima. Prostě v jednoduchosti je krása. Pokud se vám náhodou nechce napichovat špízy, což se mi nechtělo následující den, tak prostě vše pokrájejte a jen na plechu promíchejte a máte vlastně stejný pokrm, jen ne na špejli. 


Oběd: Lososové špízy se zeleninou, zeleninový salát s hořčičnou zálivkou

Oběd: Grilovaný losos s grilovanou zeleninou

Máte taky takové stavy, že najednou dostanete neuvěřitelnou chuť na něco, co jste neměli roky a je to jediná věc, která vás aktuálně chuťově uspokojí, a musíte to dané jídlo mít? Přesně to byl můj případ s následujícím obědem. Těstoviny na cibulce s tuňákem a posypané sýrem. Kdysi jsem dělávala na koleji velmi často. Oběd na dva dny a opravdu to bylo žrádlo 😇... 


Oběd: Těstoviny s tuňákem a parmazánem

Po dlouhé době jsem si připravila smoothie. Potřebuji vytahat zásoby mraženého ovoce z mrazáku. Tady klasické mangové smoothie, které také najdete na blogu. 


Svačina: Mangové smoothie

Další můj experiment byly tortilly se špenátem, mozzarellou a kuřecím masem. Tyhle věci by mě nikdy nenapadly zkombinovat dohromady. Tuhle pochoutku nám kamarád uvařil na Nový rok k večeři a byla jsem z toho opravdu nadšená. Za mě jsem trochu víc přisolila, do špenátu přidala česnek a trochu slaniny. Skvělá večeře nebo oběd.


Večeře: Tortilly s kuřecím masem, špenátem a mozzarellou

Avokádová pomazánka nemůže žádný měsíc chybět. Po té se prostě můžeme utlouct. Tento měsíc jsme ji měli pouze dvakrát... 


Snídaně: Žitno pěšeničná topinka z trouby, avokádová pomazánka

Další oběd, který je pro mě taková klasika. Losos s květákovou kaší. Květáková kaše mě docela děsila. Viděla jsem ji u Zuzky Light na blogu a říkala jsem si: "Bože to přece nemůže být k jídlu." Omyl. Vyzkoušela jsem spíš proto, abych se utvrdila v tom, že je to hnusné a nemusela nad tím dál dumat. Květáková kaše je super a na rozdíl od té bramborové velmi sytá!! Můžu jen doporučit.


Oběd: Losos v sezamu a mandlových lupíncích, květáková kaše, citrón

Tak a prasení na konec? Nevím jak moc prasení vlastně. Cappucino a banánovo čokoládový dort na základu ze špaldové mouky. Porce akorát a ne jako jinde v Německu, že zákusek či koláč je porce pro tři lidi. Nepřeslazené. Byla jsem velice mile překvapena. Vyzkoušela jsem novou kavárnu/čokolaterii, kolem které chodím už rok, a vždy je tam narváno. Teď už vím proč. Tentokrát jsem měla štěstí a bylo prázdno. Po řešení pracovních záležitostí, pohovorů a podobných "radostí" jsem si prostě po náročném týdnu tohle fakt zasloužila. A taky jsem si to náležitě užila. Určitě jsem tady nebyla naposledy. 


Dezert: Cappucino, čokoládovo-banánový dort ze špaldové mouky 

Na jednu stranu jsem trochu nemile překvapená, že mám fotek tak málo. Některé věci jsem dala z dřívějšího focení, protože nevím jak jinak estetičtěji vyfotit třeba avokádovou pomazánku, kterou máme každý měsíc minimálně dvakrát. Párkrát jsem si zašla na oběd v práci, ale fotky nejsou úplně koukatelné. Měla jsem například kuřecí špíz s obřím kopcem míchané zeleniny a majonézovojogurtový dressing s cibulí, nebo indickou kuřecí směs se zeleninou a rýží. Zkoušela jsem například pomazánku ze sušených rajčat, ale vypadala tak nějak neesteticky, že jsem ji vůbec nefotila. Můj velký problém co se focení týče, jsou polévky... bože já je tak neumím vyfotit... Štve mě to... nebo jestli na to mám i špatné nádobí... Přítel vařil brokolicovou polévku. Měli jsme poprvé a taky ne naposledy. Nemohla chybět rybičková pomazánka.

Jak jste jedli v lednu?? Zvládli jste to? Umíte si bez výčitek zahřešit?

Suzzie


0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena