Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

sobota 2. září 2017

Cukeťák na plech


Už dlouhou dobu jsem se těšila na úrodu cuket. Bohužel úroda není tak veliká, jako jsem doufala. Semínka cukety mi na balkoně vyrostla asi 10 cm a poté zplesnivěla. Mamka zasadila v ČR 4 semínka. Jedno od babičky z loňských cuket a 3 ode mě, které jsem kupovala. Přežilo pouze semínko od babičky, takže je pouze jedna rostlina. Začátkem srpna jsem si sice odvážela úrodu, ale stihli jsme ji s partnerem sežrat hned první týden. Letos jsem recept na Cukeťák dovedla k dokonalosti a řekla jsem si, že se s vámi o něj musím podělit.


Porce na poloviční plech:

800 g Cukety
3 Vejce
1ks Cabanosu
1 Hrnek polohrubé mouky 
1/2 Hrnku strouhanky
1/2 Hrnku oleje
4 Stroužky česneku
2 ks Jarní cibulky
2 Lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
1 Hrst sušené petržele
Trochu sušeného oregana
sůl
pepř

Množství cuket, které jsem měla na cukeťák byly cca 3 střední cukety. Ono se to nezdá, ale po vymačkání vody cukety hodně ztratí na váze. Pokud máte obří cuketu, tak z ní nejdříve lžící vydlabejte semínka. V případě, že máte malé, nebo střední cukety, tak nastrouhejte celé. Cukety jsem loupala, protože byly odřené a neměly zrovna hezkou slupku. Myslím, že není problém cukety nastrouhat i se slupkou.

Nahrubo nastrouhanou cuketu nejdříve nasolíme a necháme půl hodiny odstát, aby pustila vodu. Potom vyždímáme přes utěrku a nebo rukama. Nebojte se toho. Když v cuketě zůstane hodně vody, tak je pak cukeťák strašně blemcavý. Poté přimícháme další suroviny. Cibulku nakrájíme na kolečka, uzeninu na kostičky, česnek prolisujeme. Používám špaldovou mouku, ale klidně použijte pšeničnou... Pokud chcete, dejte i čerstvé bylinky (nebo jenom čerstvé bylinky), ale vyzkoušené to nemám. Pokud nechcete dávat cabanos, nedávejte. Kupuji cabanos, který má vysoký obsah masa. Přisolíme a opepříme dle chuti.




Pečeme v předehřáté troubě při 200°C na pečícím papíře cca 40 minut. Peču na horní a spodní pečení a na posledních 10 minut pustím troubu jako gril - cukeťák udělá krásnou zlatou kůrku. Nejlepší je rovnou z trouby a pak studený. Ohřívaný z mikrovlnky nic moc. Jako příloha jsou nejlepší vařené brambory nebo salát. My jsme ho pojídali jen tak samotný! 😉 Luxus!!! Upozorňuji, že mizí velmi rychle z pekáče a během jednoho týdne jsem ho pekla dvakrát!!

Ať vám chutná!!


Suzzie

2 komentářů:

Tereza řekl(a)...

dobrý den, nezkoušela jste část mouky nebo strouhanky nahradit dětskou krupičkou? Děkuji

suzzie řekl(a)...

Dobrý den, myslím, že už se mi to taky povedlo. Nevidím v tom moc velký rozdíl zrovna u tohoto receptu. Určitě bych se toho nebála. Možná dát menší množství, aby to nebylo moc suché. (;

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena