Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

středa 17. května 2017

Jahodový Crumble



Ač se to mému příteli moc nelíbí, nejoblíbenější snídaně jsou pro mě snídaně sladké. Zjistila jsem, že chleba s máslem, sýrem, šunkou a zeleninou mě zrovna dvakrát nezasytí a neuspokojí - na svačinu dobré, ale na snídani moc ee. Dám si klidně pečivo k snídani, ale přes den mám potom chutě... možná si dávám málo zeleniny. Během loňského ledna a února jsem tolik točila perník s jogurtem a lívance s tvarohem až se mi to trochu přejedlo. Takže jsem začala pátrat jak sladké snídaně rozšířit. Od prázdnin jsem zařadila výše zmíněný crumble. 




Když mám chuť na crumble, tedy k snídani či dopolední svačině, tak samozřejmě nepřipravuji ráno... Crumble peču večer předem a většinou na 2 porce, tedy na dvě snídaně. Vrcholem mého ranního vaření jsou výjimečně míchaná vajíčka, popřípadě ovesná kaše. Ráno jsem prostě na zabití. Poprvé jsem pekla přesně podle receptu a zjistila jsem, že je na mě prostě hrozně sladký, takže jsem si recept upravila k obrazu svému. Co budeme potřebovat?? Množství je uvedeno na 4 porce (tedy dvě snídaně pro mě i přítele).

Na ovocnou směs:

500g Jahod
1 Lžíci kukuřičného škrobu
1 Lžičku skořice
(1 Lžíce medu)




Na vločkovou drobenku:

3/4 Hrnku ovesných vloček
Hrst mandlových lupínků
1 Lžička skořice
1 Lžíce medu
Strouhaný zázvor (nemusí být)
1 Lžíce kokosového tuku + na vymazání
Špetka soli




Nejdříve si tukem lehce vymažeme zapékací mísu (může být i pekáček). V další míse si smícháme pokrájené jahody s medem, škrobem a skořicí. V druhé míse smícháme ovesné vločky, mandlové lupínky, skořici, med, zázvor (jen na špičku lžičky pro chuť, aby zázvor nepřebyl chuť ostatních ingrediencí) a lžíci rozehřátého kokosového tuku. Pokud nemáte kokosový tuk, použijte ghí máslo, nebo klasické. V původním receptu bylo máslo, ale po tom, co jsem vyzkoušela na crumble tuk kokosový, tak už jiný nedávám. Kokosový tuk dá crumblu výtečnou chuť a vůni.

Do vymazaného pekáčku dáme nejdříve jahodovou směs a na ní směs vločkovou. Pečeme v předehřáté troubě 40 - 50 minut na 180°C. Můžeme podávat teplný i studený - záleží na tom, co vám víc chutná. Ke crumblu přidávám lžíci bílého jogurtu nebo zakysané smetany. 




Crumble si samozřejmě můžete udělat i s jiným ovocem... Co vás napadne a co máte rádi. Mezi mé nejoblíbenější patří švestkový, jahodový a jablečno-hruškový. Zajímavá je i kombinace jahody a rebarbora. Kombinace která mě nezaujala vůbec byl ostružinový crumble. Do budoucna mám v plánu vyzkoušet kombinaci s meruňkami.

Už jste zkoušeli crumble?? Jaký je vás nejoblíbenější?


Suzzie


2 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Omlouvam se, ale asi jsem moc nepochopila postup. Vypadá to lákave, ale nějak nevím jak postupovat dal, když mám ty dvě smesy v miskách. Mám to smíchat dohromady?

suzzie řekl(a)...

Dobrý den Yvonne, děkuji za dotaz, jsem tele a nějak jsem tam tuto dost důležitou věc nenapsala... :D. Do vymazaného pekáčku dáme nejdříve jahodovou směs a na ní směs vločkovou - pouze jednu vrstvu každého. Pečeme v předehřáté troubě 40 - 50 minut na 180°C. Doufám, že Vám bude chutnat (; . Do textu jsem doplnila - DĚKUJI!!

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena