Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

sobota 4. února 2017

Moje kuchyně - Leden 2017


Leden byl ve znamení nových receptů a experimentů... Konečně jsem po dvou letech vyzkoušela mrkvovou omáčku se skořicí a zázvorem od Kristýny Čechové... 😇 Bomba recept, ale nevěřila jsem tomu do poslední chvíle 😆. Mě se ta kombinace prostě nějak nezdála, ale bylo to opravdu dobré a určitě udělám znovu. S přítelem jsme se dohodli na vytvoření jídelníčku a že se ho budeme držet... Takže jsem prolezla veškeré knížky se zdravými recepty, některé blogy a vytvářela jsem. Super nápad, jen trošku válčíme s množstvím... Nějak na to nemám odhad, takže i když jsem připravila co bylo v jídelníčku, zbylo mi to na druhý den a holt přepisování...
Skoro 14 dní jsem byla na návštěvě u rodičů, která byla spojena vydatným lyžováním, takže přiznávám bez mučení - smažák tam byl, černé pivo a nějaká škvarková pomazánka... Ne v každé restauraci si zrovna člověk může vybírat a myslím, že na běžkách toho člověk spálí tolik, že ho nějaká škvarková pomazánka moc trápit nemusí (nebo jo? 😌)... mno a o tom, že mé rozumové buňky byly po sportovním výkonu v bezvědomí nemusím asi vůbec mluvit...

Přítel dělal k snídani dušenou brokolici s míchanými vajíčky. Mňamka a ještě když vám takle přítel udělá snídani, tak to je bájo (: K tomu slunečnicový chleba s lučinou (glodesa).

Snídaně: Míchaná vajíčka s brokolicí, slunečnicový chleba (lidl) a lučina.

Další snídaně. Máme oblíbenou avokádovou pomazánku, na kterou jsem dávala recept tady na blogu, ale chtěla jsem vyzkoušet nějakou další variantu. Avokádová pomazánka z cottage od Havlíčka a Lamschové měla úspěch (: . Moc dobré, lehčí a super obměna naší klasické avokádové pomazánky.

Snídaně: Avokádová pomazánka z cottage, slunečnicový chléb, rajčata

Svačina, kterou jsme měli dva dny po sobě - jednou odpolední sváča, druhý den dopolední. Tvarohovo - pudinkový krém s borůvkami a hořkou čokoládou (80% a jen jsem lehce postrouhala) Receptu bych dala tak tři hvězdičky, ale hodně výslednou chuť uričtě ovlivnilo mandlové mléko, z kterého jsem zase omylem udělala puding. Nevím jak vy, já mandlové mléko dávám do všeho možného a nevadí mi, ale puding mi z něj FAKT nechutná... prostě z toho něco cítím... ble 😕

Svačina: Tvarohový puding s borůvkami, a hořkou čokoládou

Další nová pomazánka Ředkvičkovo - vajíčková. Moc dobrá, udělám určitě znovu. Přítel byl také nadšený. Měli jsme na svačinu a druhý den na snídani. Hodně zasytí.

Snídaně/Svačina: Tvarohová pomazánka s ředkvičkami, vajíčkem a mrkví

Tvarožník 😍. Za poslední měsíce láska na první ochutnání a nejoblíbenější odpolední svačina. Tady malinový, byl ok, ale přeci jen ten borůvkový je vyšší liga. Množství jsme měli také na 2x a jen jsem ho dojedla, tak už bych pekla další... Ale držela jsem se jídelníčku 😓.

Odpolední svačina: Malinový tvarožník

Ovocný salát s ořechy je umě taková klasika... Nic nového pod sluncem, ale vždy dobře poslouží jako rychlá a chutná svačina...

Dopolední svačina: Ovocný salát s ořechy, jogurt, skořice, lžička medu

A teď absolutní bomba, kterou už jsem dělala, ale na našem talíři už se dlouho neobjevila. Kuřecí soté. Mohla jsem se toho užrat. Výborný oběd nebo večeře... Úplně nejlepší je soté jen s pečivem... a zase to pečivo... je to mor 😈 Původně byla v plánu rýže, ale vyhrálo pečivo.

Oběd/Večeře: Kuřecí soté s brokolicí a mrkví

Experiment tentokrát od Zuzky Light, na který jsem si také brousila zuby už dlouho. Losos s pečenou růžičkovou kapustou s cherry zálivkou a parmazánem. No mě to chutnalo velmi, ale přítel z toho moc nadšený nebyl mi přišlo. Za mě palec nahoru a určitě si to ráda zopakuju. Perfektní low carb večeře... prostě Zuzka 😊

Oběd: Losos s grilovanou kapustou

Rizoto a špagety to je přítelova parketa 😍. Italské rizoto podle Genara je výborné. Poprvé bylo hodně nakyslé, ale opět přítel recept dovedl k dokonalosti. Ano, hodně sacharidů, málo zeleniny, ale bez smetany (i když to vypadá, že ji tam je tuny)... Top rizoto 😋.

Oběd: Italské rizoto s mrkví a parmazánem

Losos je u nás hodně oblíbéný a tentokrát jsme k němu vyzkoušeli grilovanou kořenou zeleninu s česnekem. Výborné! Odlehčená příloha, která nemá tolik sacharidů. Recept z knížky Jde to i bez pšenice. Losos ochucený solí, pepřem a rozmarýnem.

Oběd: Losos s grilovanou kořenovou zeleninou

Přítel zkoušel recept od Jamieho Olivera - Kapustová polévka s chorizem a parmazánem. Povedená. 

Oběd: Kapustová polévka s chorizem

Po makovci se můžu utlouct... Prostě jsem jednoho dne dostala strašnou chuť na makovec. Podnikla jsem pátrací askci po mletém máku v německých obchodech a omylem jsem upekla dvojitou porci 😇. Pečeno ze špaldové mouky a poloviční dávkou třtinového cukru. Něco jsem dala příteli do práce pro spolupracovníky a půlka šla do mrazáku. By mě zajímalo, jak dlouho tam vydrží 😜. 

Svačina/Snídaně: Tvarohový makovec

Cuketové hranolky jsem si vyhlídla v knížce Zuzky Light. Chutnalo nám moc. Na fotce chybí majonéza, ve které jsme hranolky namáčeli, ale rozhodně ji nebylo kila... 

II. Večeře:Cuketové hranolky

Hmm a nakonec tento krásný dortík... Ať žije cheat meal... Po dvou pracovních pohovorech, kdo by si nepotřeboval obalit nervy, že? Luxusní čoko-oříškový dort a caffe latte s mandlovou příchutí 😇... Kalorická bomba jo jo. Měla jsem s sebou kindle a celkově jsem se věnovala svému duševnímu zdraví...  

Cheat meal: Čokoládovo - ořechový dort

Mezi další jídla patřily například : Míchaná vajíčka, parmigiana z lilku, těstoviny s pečenou cuketou a mozzarelou, makovec, kapustová polévka od Jamieho Olivera, jogurt s banánem a kakaem, ovoce s ořechy, domácí hummus se zeleninou, vařené vejce se šunkou, sýrem a zeleninou... 

Jak se vám dařilo jíst v lednu a jaké nové recepty jste vyzkoušeli???

😸




0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena