Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

čtvrtek 6. dubna 2017

Moje kuchyně - Březen 2017



Hmm... Jak tak koukám na fotky co jsem za celý měsíc vyfotila, tak jsem tento měsíc víc zařadila takovou klasiku... Vše až na vyjímku fazolového koláče už jsem někdy vařila. Nějak se mi nechtělo vymýšlet nic nového a spíš jsem si užívala počasí. Taky na to bude mít vliv narůstající intenzita jazykových kurzů němčiny. Začíná to být docela záhul. Výše moje oblíbené jídlo - Kuře na zelenině s ořechy a jasmínovou rýží.
Vše se pokrájí a nahází do skleněné zapékací mísy a peče se. Pak jen uvařit rýži. Nejlepší vaření, když nemusím stát u plotny. A ještě zdravé a chuťově vynikající!!


Svačina: Mrkvovo-jablečný koláč

Mrkvovo-jablečný koláč jsem oprášila po hodně dlouhé době. Přišla na něj chuť. Tentokrát byl koláč hodně suchý. Původní recept je od Kristýny, ale tak nějak jsem si ho poupravovala... Jaro už nám začalo klepat na dveře a na pult v Lidlu se konečně dostala rajčata, která se dají jíst!!! Tedy chutnají jako rajčata. Takže nemůže chybět mozzarella s rajčátky a bazalkou.


Odpolední svačina: Mozzarella, cherry rajčátka, sušená bazalka, půlka dýňové kostky (Lidl) 

Tentokrát jsem měla lososa jen jednou v měsíci... Nějak podražil. Chtěla jsem k tomu extra zdravou přílohu, takže jsem si udělala květákovou kaši.


Oběd: Pečený losos s květákovou kaší

Po hodně dlouhé době jsem dělala kuřecí maso v zázvorové omáčce. Opět bylo luxusní. Za recepty na tyhle skvělé směsi děkuji Týně! Pojídala jsem 3 dny za sebou k obědu, dá se i dobře krabičkovat. Nenáročné na přípravu a zatím chutnalo úplně každému komu jsem uvařila.


 
Oběd: Kuřecí maso v zázvorové omáčce s kešu ořechy, jasmínová rýže, jarní cibulka

Na palačinky se špenátem už mě taky dlouho honila mlsná 😋. K snídani jsem si samozřejmě dala palačinku s jogurtem a džemem. Napekla jsem větší množství a cca tři dny jsem palačinky různě střídala - buď na oběd se špenátem, sýrem a šunkou, nebo k snídani s jogurtem a džemem.


Oběd: Palačinky se špenátem, šunkou a sýrem

Jednoduchá odpolední svačina. Miluju tvaroh na všelijaké způsoby - tvarohové koláče, cheescaky, tvarožníky... Tady jednoduše med, vanilka, kakao a vlašské ořechy. Hlavně rychle 😉.


Odpolední svačina: Tvaroh, med, vanilka, vlašské ořechy, kakao

A teď pro vás mám moji chuťovou úchylku měsíce. Tortilla s kuřecím masem, zeleninou a jogurtovým dressingem. Luxus!!! Strašně dlouho jsme je neměli. A v březnu jsem se na tomhle jídle stala skoro závislá... Měla jsem je k obědu asi tak 6x... Nejedla bych nic jiného... a každopádně je zase velmi brzo zařadím. ❤


Oběd: Tortilla s kuřecím masem, zeleninou (ledový salát, červená cibule, okurka) a jogurtovým dressingem


Tady už výše zmiňovaný Fazolový koláč s tvarohem. Péct z fazolí jsem zkoušela poprvé a mile mě koláč překvapil. Bude to chtít ještě doladit, těsto bylo hodně tuhé a málo sladké - proto poprášeno moučkovým cukrem. To u mě nebývá zvykem. Překvapivě chutnal příteli (myslela jsem, že mi ho hodí na hlavu popravdě) a mamča z něj byla nadšená.


Svačina: Fazolový koláč s tvarohem a malinami

Asi před čtrnácti dny nás přepadla chuť na bramboráky. Samozřejmě, že je mám ráda jen tak samotné, ale přeci jen jsem k tomu přidala něco zdravého, aby to člověka víc zapláclo a nesnědli jsme k obědu jen 3 bramboráky. Vepřová směs se zeleninou, kterou můžete znát jako "Katův šleh". Lehce pikantní, různé koření - přítel si ze mě dělal srandu, že jsem při vaření jako malý chemik... Prostě podle chuti ne? 😉 Prostě dokud tam ta chuť není, přisypávám... Zase jsem měla oběd na tři dny.


Oběd: Bramborák a vepřová směs se zeleninou

Opět jsem vařila kapustovou polévku, kterou máme moc rádi, ale sem fotku dávat nebudu. Já prostě neumím fotit polévky... Nebo jsem nefotogenické... nebo nevím... Ještě ke všemu fotky jsou z večera a opravdu stojí za prd. K nákupu byla pouze obří kapusta, takže jsem vymýšlela co se zbytkem. Karbanátky s kapustou jsem dělala poprvé a musím říct, že se povedly. Pekla jsem na oleji, ale nechávala vysušit na ubrousku. Bylo jich strašně moc, takže část putovala do mrazáku na horší časy. Přítel byl zrovna v USA, takže mi s nimi neměl kdo pomoct. Karbanátky jsem měla asi tři dny k obědu a jako přílohu jsem střídala brambory + zelí a bramborovou kaši...


Oběd: Květákové karbanátky s mletým masem, brambory, dušené zelí

Mno a protože květák, který jsem si koupila na květákovou kaši byl obří a dva dny lososa a květákové kaše stačilo, tak mě nenapadlo nic lepšího, než si udělat smažený květák 😎. Ano i majonézu jsem si dala... Na fotce není, protože to vypadá strašně neesteticky... Mno, co vám budu povídat, byl výborný 😇. A k smaženému květáku nesmí chybět okurkový salát...


Oběd: Smažený květák, brambory a majonéza
Oběd: Okurkový salát

Aspoň jednou měsíčně ho musím mít - italské rizoto od Genara s trochou mojí fajntaze... Výborné... Ehm, dobře, tenhle měsíc jsem měla rizoto dvakrát 😇.


Oběd: Italské rizoto s mrkví

Lívance, opět klasika, kterou tak jednou do měsíce snídám... Tentokrát po dlouhé době s kupovaným meruňkovým džemem z Lidlu - Bio organic. Domácí už bohužel došel a já na něj měla takovou chuť!!


Snídaně: Špaldové lívance s tvarouhem a meruňkovým džemem

Italské špagety mi asi brzy hodíte na hlavu... Už je tu mám minimálně potřetí za sebou (stejně jako rizoto já vím)... Když to vám je taková dobrota...


Oběd: Italské špagety s cuketou

V březnu jsem se docela vrhla na smoothie... Absolutně mě dostala kombinace mango, ananas, banán a jogurt... Mňam... Měla jsem několikrát a mám předpřipraveno i v mrazáku... Klasikou je bobulové ovoce s jogurtem.

Dopolední svačina: Smoothie mango/banán/ananas/jogurt/mléko; Smoothie bobulové ovoce/jogurt/mléko

Kuřecí vývar je náš oblíbený... vyhovuje mi, že mám uvařené něco, co si můžu dát jak k obědu, tak s klidným srdcem i na večeři... 


Večeře: Kuřecí vývar se zeleninou

Jak jste v březnu vařili a co jste vyzkoušeli nového???



Suzzie




0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena