Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 7. května 2017

Moje Kuchyně - Duben 2017



Duben v mojí kuchyni byl podle fotek docela odlehčený. Přiznám, měla jsem obavu, že nebudu mít co s vámi sdílet, protože jsem přišla o většinu fotek z telefonu. Nějak se nepovedla záloha a spousty fotek (nejen jídla a receptů) bylo fuč. Nakonec jsem zjistila, že některé fotky jsem již přehrála na disk. Srdce mi zaplesalo a naštěstí vám mám co ukázat. Tenhle měsíc mě popadla chuť hlavně na ovoce a zeleninu. Podle toho vypadají fotky...
Výše klasické lívance s míchaným tvarohem, jahody, banán a skořice. A ovocem rovnou pokračuji. Jednoduchý ovocný salát s jogurtem, pekanovými ořechy a skořicí - jogurt je skrytý pod ovocem 😉.


Svačina: Ovocný salát s jogurtem, pekanovými ořechy a skořicí

Z fotek je neuvěřitelně jasná další chuťová posedlost tohoto měsíce - jahody 😍. Nevím jak v ČR, ale v Německu se v Lidlu dají koupit za slušnou cenu a i jejich chuť je jahodová. Kupuji docela často a využívám do salátů, na jogurt, do ovesné kaše a nebo jen tak samotné s ořechy... Lahoda. 


Svačina: Jogurt (3,5%), jahody, směs ořechů a skořice

Snídaně: Jahodový crumble s posypkou z ovesných vloček, lžíce jogurtu

Snídaně: Ovesná kaše s jahodami, ořechy, skořicí a lžící jogurtu (3,5%)

Minulý měsíc jsem po dlouhé době vařila Kešu kuře se zázvorou omáčkou od Kristýny a ani tento měsíc jsem nemohla odolat. Hlavně vím, že mamce také moc chutná, takže co mamce na návštěvě uvařit? Tohle byl recept číslo jedna. Kombinace kešu kuřete a ledovým salátem s medovou zálivkou byla bezkonkurenční. 


Oběd: Kešu kuře se zázvorovou omáčkou, rýže, míchaný ledový salát se zálivkou

Cuketové papardele... to je prostě srdcovka a jedna z nejlepších a nejjednodušších teplých večeří. Také míváme několikrát do měsíce. Hlavně teď když je čerstvá petržel. Ta pokrmu dodává ten správný šmrnc.


Večeře: Cuketové papardele s cizrnou na česneku a petrželi

Další sázka na jistotu je losos. Tady v kombinaci s ledovým salátem, kukuřicí a zálivkou ze zakysané smetany. Salát je výborný i samotný. Lehký a rychlý na přípravu.


Oběd: Pečený losos na rozmarýnu s ledovým salátem, kukuřicí a zálivkou ze zakysané smetany

Na volské oko a čočkovou kaši dostávám chuť většinou, když mi chybí bílkoviny. Tuhle kombinaci zbožňuji 😊. Tentokrát jsem vynechala smaženou cibulku.


Oběd: Voské oko (2 vejce), kaše z červené čočky, nakládané okurky

Italské špagety s cuketou a italské rizoto s mrkví (cuketa bohužel zplesnivěla 😕) také nemohlo chybět. A když už i moje mamča sní něco, v čem není maso, tak to musí být opravdu dobré 😋.


Oběd: Italské těstoviny s cuketou

Oběd: Italské rizoto s mrkví a parmezánem

Jeden z mála dubnových pokusů ve vaření byly banánové lívance. Miluji banány, ale přiznám se, že chuť v lívancích je na mě docela výrazná. Ještě jsem úplně neodhadla přeliv. Čokoládový tvaroh se k banánovým lívancům nějak nehodil. Budu muset vymyslet jinou kombinaci.


Snídaně: Banánové lívance s ovesnými vločkami a čokoládovým jogurtem

Velkou část měsíce jsem promarodila. Sice bez horeček, ale bylo mi dost hrozně. Nachlazení v kombinaci s alergií na pyly... Nic příjemného. Takže jsem dělala všechno proto, abych v sobě nějak zabila bacily. V době nachlazení vařím česnečku. Takhle se ohromě povedla. Poprvé jsem zkoušela dát vývar a na chuti to bylo hodně znát.


Oběd: Česneková polévka s bramborem

Odpolední svačina: Večerní pečivo, lučina, šunka (95%), paprika, ředkvičky

Večeře: Míchaná vajíčka, večerní pečivo, zelenina

Odpolední svačina: Mozzarella, cherry rajčátka, bazalka, sůl, pečivo

Velká chuťová mánie mě popadla na saláty a to ovocné i zeleninové. Hlavně na ten řecký. V dubnu jsem tento salát měla na večeři minimálně pětkrát. Co si budeme povídat - v jednoduchosti je krása ♥.



Večeře: Řecký salát, topinka lehce potřená máslem 

Následujícím jídlem rozhodně nechci nikoho ohromovat. Určitě je spousta z vás, kteří řeknou, že kaše není dietní a smažený karbanátek asi také ne. Možná ne, ale tohle je možnost jak se najíst v bistru, kde 80% nabídky tvoří smažená jídla v trojobalu (řízky, smažák, hranolky, karbanátky...) Ve většině případů lze najít dietnější variantu. Největší problém v těchto případech je odolat lákadlům. Tady mám plus - odolala jsem!!!


Oběd: Přírodní masový karbanátek, bramborová kaše, zelný salát, okurkový salát, sterilovaná okurka

Další obrázek můžeme nazývat cheat meal. Ale mrkvový dort není zas až takový hřích, jako dort s tunou krému. Trošku jsem si na Hlavním nádraží v Praze zpříjemnila čekání na vlak v Café Neoluxor. Výborná káva mimochodem, kterou si prostě jednou za čas neodpustím. Největší hřích byl asi narozeninový dort s máslovým krémem, který mi udělala mamka 😍. Byl nádherný, výborný, dokonalý. Vyfotila jsem vám ho, ale bohužel je to zrovna jedna z fotek, která podlehla obnovení továrního nastavení telefonu 😢.


Chaet meal/Odpolední svačina: Mrkvový dort, kafe Latte

Další jídla v dubnu: Během čtyřdenního pobytu v Českém Švýcarsku jsem si dala jeden den jablečný závin a druhý den makový závin. Fotky bohužel nemám, ale porce to byly obrovské... Polovinu snědl zbytek osazenstva stolu. Během výletování bylo jídlo jiné než je u mě zvykem. Ale nevidím důvod, proč si v takovýchto chvílích nedopřát guláš s knedlíkem (vždy jen dva), sekanou s chlebem. Mezi další patřila rybičková, česneková a křenová pomazánka, perník, ořechy, ovoce, pekanová Flapjack tyčinka a výborný losos na tymiánu s grilovanou zeleninou...

Jak se vám dařilo stravování v dubnu???



Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena