Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pondělí 2. listopadu 2015

Moje kuchyně - Říjen 2015



Mým hlavním úkolem na září bylo upravit jídelníček, začít jíst pravidelně a převážně si vařit sama a nechodit na obědy do restaurací, jak se to stalo poslední měsíce zvykem. K tomu jsem chtěla omezit colu, jíst víc ryby a luštěniny. Každý den jsem si na doplnění energie dávala zelený a černý čaj. Příprava krabiček a obědů se stala pravidelností a na obědě v restauraci jsem byla tak čtyřikrát. Většinou jsem víkend trávila vařením a zkoušením něčeho nového. 

Popravdě jsem v říjnu i pekla, ale buď jsem nenafotila, nebo se fotky zrovna dvakrát nepovedly... Zkoušela jsem švestkový koláč a dýňový koláč - oba byly vynikající. Jako "překvapení" jsem taky příteli udělala králíka na česneku s domácím špenátem a s bramborovým knedlíkem (ten jsem teda koupila na (bedýnkách"). A k tomu jsem si neodpustila trochu černého piva... Bohužel fotky také nemám, ale rozhodně ne proto, že bych se styděla za to, že jsem měla králíka s knedlíkem. Tuhle pochoutku jsem neměla minimálně 6 let... O víkendech, kdy byl přítel doma, jsem si také dopřála suché bílé víno a francouzskou bagetu s máslem a uzeným lososem. Závislostí se stala makadamová pomazánka, na kterou jsem chodila i jen tak se lžičkou. Takže jak vidíte, 100% dietní můj jídelníček nebyl a přesto mám z toho, jak jsem v říjnu jedla, dobrý pocit.


A teď k jídlům, které jsem během října vyzkoušela a hlavně taky nafotila. Absolutním vítězem z novinek, které jsem zkoušela v kuchyni je tenhle luxusní čočkový salát se salátovou lučinou, který jsem si vybrala jako první pokus z knížky Apetit - Saláty. Za měsíc jsem dělala dvakrát a vždy takové množství, že jsem měla salát tak na 3 dny. Je výborný jak k obědu, tak jako večeře. Už mám ve spíži a v lednici připravené suroviny na další várku... (:

Večeře: Čočkový salát se salátovou lučinou

Neuvěřitelná rychlovka a dobrota je míchaný cottage s medem a ořechy. Poprvé jsem zkoušela cottage na sladký způsob. Původní recept od spolupracovnice je bez ovoce, ale já jsem potřebovala zpracovat broskev a samotný cottage není zrovna dvakrát fotogenický. Výsledek byl úžasný. S touhle pochoutkou mám v plánu vyzkoušet další varianty - různé ořechy, ovoce... Není problém si takovou svačinu připravit i v práci.

Svačina: Cottage s medem, ořechy a půlkou broskve

Cuketové papardelle jsou u nás velmi oblíbenou večeří už delší dobu. Postupně jsem recept přivedla k dokonalosti. Ideální na večeři kvůli nízkému obsahu sacharidů, obsahu bílkovin a kvalitních tuků. Když něco večer nesníte, stačí ráno přihřát a máte výbornou a rychlou snídani. Tento měsíc jsem cuketové papardelle měla k večeři několikrát a jednou jsem si je dala k snídani. 

Večeře: Cuketové papardelle s cizrnou a parmazánem

Dalším pokusem byla jáhlová kaše s horkými hruškami. Kaše sice dobrá, ale přiznávám, že rýžová kaše mi přijde o hodně chutnější. Kvalitní snídaně či svačina.


Svačina: Jáhlová kaše s horkými hruškami a ořechy

Další recept už za říjen stihl zakotvit na mém oblíbeném seznamu obědů. Kuřecí fajita je poměrně rychlovka a chuťově se jí nedá nic vytknout... Od Kristýny vařím prostě moc ráda...


Oběd: Kuřecí fajita 

Víkendová snídaně - míchaná vajíčka. Zatím jsem se ještě nedonutila v pracovní den si ráno přivstat a stoupnout si k plotně. Takže když už k snídani "vyvářím" tak o víkendu. Protože šlo o snídani, dala jsem si krajíc celozrnného chleba.


Snídaně: Míchaná vajíčka s celozrnným chlebem

K večeři se snažím pečivu vyhýbat (ne vždy se mi to daří), ale takhle většinou vypadají má míchaná vajíčka když jsou k večeři. Místo chleba zeleninu, podle toho, co mám zrovna v lednici. Tady toho v lednici zrovna moc nebylo... 


Večeře: Míchaná vajíčka se zeleninou

A teď má oblíbená svačinová kalorická bomba... Celozrnný toust s arašídovým máslem a teplými jablky se skořicovou omáčkou... Má výživová poradkyně měla s touhle kombinací docela problém, takže prý jen k dopolední svačině a jen jeden kousek... většinou tedy do jídelníčku zařazuji dopoledne před cvičením... takže ano, když už tak nepracovní dny. 


Svačina: Celozrnný toust s arašídovým máslem a jablky

Poprvé jsem vyzkoušela tylápii. Ryby kupuji pouze čerstvé, nikdy ne mražené. Jednoduše jsem rybu na pár hodin "naložila" do šťávy z citronu, čerstvé rozmarýny, lehce posolila a dala proležet do lednice. Není to podle žádného receptu, prostě jsem to zkusila. Výsledek byl perfektní. Množství jsem měla na 3 porce. K večeři jsem si rybu dala jen s dušenou zeleninou, abych omezila sacharidy.


Večeře: Tylápie na rozmarýnu s dušenou zeleninou

K obědu jsem si k rybě připravila svoji oblíbenou bramborovou kaši. Brambory zbožňuji na jakýkoliv způsob. Do kaše nedávám smetanu a nemastím, takže to není taková ta klasická kalorická bomba. Varianta s kaší je o hodně lepší než s dušenou zeleninou. Nebo musím vymyslet chutnější dušenou zeleninu.


Oběd: Tylápie na rozmarýnu s bramborovou kaší

Rychlá odpolední svačina. Hostivařský chleba, pomazánkové máslo, rajčata a cibule, hroznové víno a deset mandlí. Nechtělo se mi nic vymýšlet, ale i takhle jde složit kvalitní svačina.


Svačina: Chleba s pomazánkovým máslem, mandle, hroznové víno

Další oblíbená varianta celozrnného toustu na sladko - s arašídovým máslem, banánem a skořicí. Tuhle variantu se taky snažím jíst jako dopolední svačinu. Občas si ale tuhle svačinku dám odpoledne před cvičením, jako v tomto případě + čtvrtka pomeranče. 


Svačina: Celozrnný toust s arašídovým máslem a banánem

Už ani nevím, kde jsem vyčetla recept na tuhle pomazánku, ale pro mě jasná volba - rychlé, dobré a s velkou porcí bílkovin. V mojí kuchyni má pomazánka stále místo už několik let. Nejlepší je čerstvá!!


Snídaně: Celozrnný chleba s vajíčkovou pomazánkou z cottege

Teď asi spoustu z Vás pobavím... Nesnáším houby... Ale zbožňuji vepřové na houbách a smetaně které vaří moje mamča... Divné, vím... Nevadí mi chuť hub... houby přidávám do polévek, protože dodají chuť, ale houby jako takové do mě nikdo nedostane... Snažím se je naučit jíst... ale nejde mi to... Tohle je luxusní oběd... Houby vždycky vyberu a dám příteli... 


Oběd: Vepřové maso na houbách a brambory na rozmarýnu

Volská oka se zeleninou... Aneb další bezsacharidová večeře se sýrem babybel light. Tady jsem zrovna měla v ledničce lepší výbavu zeleniny.


Večeře: Volská oka se zeleninou a sýrem

Další rychlá svačina. Zbožňuji toust opečený v troubě s mazacím sýrem a paprikou. Nedávám si tuhle věc často, ale občas neodolám.


Svačina: Celozrnný toust s mazacím sýrem a zeleninou


Mrkvová pomazánka je lety upravená pomazánka od mé mamči. Zbožňuju ji. Vždy udělám velké množství a třeba nosím do práce v krabičce na svačinu. Perfektní k snídani v pracovní den, protože jen namažu krajíc chleba a nemusím se s ničím moc zdržovat.

Večeře: Mrkvová pomazánka s Hostivařským chlebem a zeleninou

A teď jeden nepovedený pokus. Nebo vlastně povedený. Dýňová polévka vypadala krásně, voněla krásně, měla hustou krémovou konzistenci jako málokterá omáčka, ale letěla do záchoda... Prostě mi to nechutnalo... Ale že vypadá krásně??


Oběd: Dýňová polévka

Samozřejmě jsem si i trošku zahřešila... Pizzu jím hodně výjimečně, spíš už ji nejím, ale nedávno jsem na ni dostala chuť, takže jsem si koupila mražený korpus (myslím, že Ristorante šunková) a doma jsem pizzu doladila čerstvou zeleninou (cuketa, paprika, rajče) kořením, šunkou a sýrem. Pizza byla luxusní a jak o ní píšu, tak už na ni mám zase chuť. Neodpustila jsem si k ní trochu coca coly. Mno řekněte, nevypadá úchvatně??? Mňam...

Cheat meal: Pizza se šunkou, zeleninou a sýrem

Doufám, že Vám v mojí kuchyni chutnalo a že jste načerpali inspiraci na sestavení jídelníčku. 



0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena