Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pátek 22. září 2017

Snídaně Králů #1


Většina z vás ví, že nejdůležitější jídlo dne je snídaně. Během posledních dvou měsíců se docela změnilo naše stravování a v srpnu se tahle snídaně stala naší nejoblíbenější. Opět je to jedna z kombinací, kterou začal praktikovat přítel a základ vymyslel. Postupně jsme recept dovedli k absolutní dokonalosti. Pracovní název této snídaně je Snídaně králů. Proč? Mno, protože to je opravdu vydatná snídaně a porcí se trochu přibližuje spíš obědu.

Sama patřím k těm, kteří pár let zpět nesnídali. Říkala jsem, že ráno do sebe nic nedostanu a tak dále. Pak jsem se k tomu násilím donutila a hodně mi v tom pomohl přítel, který i snídaně připravoval. Dnes si neumím představit, že bych nesnídala a co do množství, tak snídám stále víc. Když zaspím, nebo nestíhám a nesnídám, nebo posnídám stylem rychle slupnu banán, tak mám okamžitě brutální hlad a velmi pravděpodobně mě v odpoledních hodinách začne bolet hlava. Tuto snídani mám poslední dobou skoro denně v různých obměnách a stejně mám na tohle jídlo pořád chuť. Když ho nemám k snídani, tak si ho udělám k obědu.

Snídaně se skládá z volského oka ze 2 vajíček a míchaných fazolí na rozmarýnu a tymiánu. Dnes pro vás mám recept na moji nejoblíbenější variantu snídaně králů - fazole červená ledvina, cizrna a čočka beluga. Výjimečně jsem přidala nedozrálou chilli papričku, která se nám odlomila z keříku. Nepálila téměř vůbec a ve směsi chutnala výborně.




Na 2 porce budeme potřebovat:

4 Lžíce čočky beluga
4 Lžíce červených fazolí
4 Lžíce cizrny 
Kousek slaniny
1 Červená cibule
1 Větší snítku čerstvé rozmarýny
6 Snítek tymiánu 
1 Jarní cibulka
Pepř
Sůl

Asi si říkáte, že dělat se ráno s luštěninami by vám mohlo... Mno mě taky na jednu stranu. Pokud ráno vstáváte brzy, tak je mi jasné, že se do toho nepohrnete. Taky nesnídám tohle, když vstávám na ranní směnu v 2:30 ráno... A jinak jde o to, jak si to člověk zařídí. Vyzkoušejte tuto snídani o víkendu a uvidíte. Tím, že si luštěniny předvaříte, tak příprava opravdu tolik času nezabere.

Fazole, čočku a cizrnu si uvaříme den předem ve větším množství dle návodu, dáme do uzavíratelné krabičky a šoupneme do lednice. Vaříme takto luštěniny pro dvě osoby cca na tři dny dopředu. Samozřejmě není ani problém dát fazole a cizrnu z plechovky. My to tak nějak kombinujeme. Čočku vaříme vždy, fazole dáváme z plechovky a cizrnu jak kdy. Ani po vaření nesolíme. V planů je veškeré druhy luštěnin pouze předvářet a nepoužívat luštěniny z plechovky.


Nejdříve si nakrájíme slaninu na malé kousky. Nemusí jí být mnoho, jen aby dodala fazolím chuť. (Pokud se děsíte, že po slanině přiberete a je strašně nezdravá, tak jí prostě nedávejte.) Osmažíme na pánvi na kapce oleje společně s rozmarýnem a tymiánem: Ještě než se slanina hodně sesmaží, tak přidáme nakrájenou červenou cibuli. Když cibulka zezlátne, tak na pánev přihodíme fazole, čočku a cizrnu. Pokud máte fazole a cizrnu z plechovky, tak důkladně propláchněte přes sítko pod tekoucí vodou. Směs nemusíme dlouho opékat, jde spíš o to, aby se prohřála. Směs osolíme, opepříme a nakonec přidáme na kolečka nakrájenou jarní cibulku. Prohříváme než jarní cibulka trochu změkne a můžeme podávat.

Vajíčka připravuji současně na druhé pánvi. Mám volská oka ráda propečená a ne řídká, takže nejdříve si dám smažit vajíčka a pak teprve začínám s luštěninami (2ks na snídani, 3ks k obědu). Časově mi vyjdou vajíčka nastejno jako fazolky. Vajíčka rozklepnu na pánev, lehce osolím a posypu drceným kmínem. Pokud chcete, můžete pod vajíčka přidat nakrájený plátek šunky (nad 90% masa a maximální obsah soli do 2%).

Dejte vědět jak vám chutná!!! 
Používáte luštěniny z plechovky? Nebo si je vaříte sami???

Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena