Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

sobota 27. ledna 2018

Moje Kuchyně - Červen 2017



Jo jooo, trošku, ale fakt jen trošičku opožděně. Tahle rubrika byla přes půl roku u ledu, protože je s ní hodně velká práce... Ale rozhodla jsem se, že zbylé okno v Mojí kuchyni doplním. Materiály byly, jen toho času se na tohle úplně nedostávalo... Loňský červen u nás doma neproběhly dá se říct žádné velké kulinářské experimenty.

Vyloženě jsem se řídila chutí a vyzkoušenými recepty. Pokud se experimentovalo, tak se dá říct, že se jednalo o změnu ovoce na koláč a podobně. Výše zrovna jeden z letních experimentů přítele. Luxusní okurkový salát. Přiznávám, okurková úplně nejsem, dala jsem si, ale za mě ten salát hlavně krásně vypadal.

Přítelovo Gaspacho si v létě dopřejeme docela často. Kdo by měl chuť na teplé jídlo, když je venku vedro... Na léto nejlepší věc - krásně vychlazené a odleželé z lednice, s křupavými kostičkami a kapkou olivového oleje.


Večeře: Gaspacho

Klasikou, která k létu prostě patří je grilovaná zelenina. Celkově jsem v červnu měla velké chutě na lososa a na nesacharidové přílohy. Níže losos s květákovo-brokolicovým pyré, losos s grilovanou zeleninou a losos na tymiánu s květákovou kaší.


Oběd: Pečený losos s květákovo brokolicovým pyré

Oběd: Pečený losos s grilovanou zeleninou na tymiánu

Oběd: Losos s květákovou kaší

V červnu nemohla na mém talíři chybět jedna věc. A to jahody. Momentálně je leden a já už mám cca od září na jahody zase strašnou chuť. Představa, že si na ty výborné plody budu muset ještě do jara počkat mě opravdu rozesmutnila 😡. Samozřejmě, že už se v obchodech najdou i teď, ale jaksi tomu úplně nevěřím. Už aby byl zase samo sběr u nás ve městě. 

Snídaně: Jogurtové lívance s tvarohem, jahodami a skořicí

Poslední dobou se taky na našem stole často vyskytuje Španělská omeleta, kterou přítel trošku vytunil zeleninou. Tedy hlavně velkým množstvím brokolice. Sice jsou v omeletě brambory, ale tahle omeleta se u nás prostě nějak dělá k večeři. Určitě nepatří do kategorie low fat, ale jednou za čas, proč ne.

Večeře: Španělská omeleta s brokolicí a parmazánem

Třešně sice nejsou ovoce, na které bych dělala nálet a nakupovala ve velkém. Vzala jsem si spíš tak dvě hrsti jen tak na chuť. Tohle ovoce je prostě nejlepší čerstvě utržené ze stromu a je to jakýsi obřad, když si můžete natrhat čerstvé třešně jen tak do pusy...

Svačina a zobání: Třešně

Další salát našel přítel kdesi na internetu. Přiznávám, že na první přípravu jsem z něj úplně nadšená nebyla (myšleno z receptu), ale příteli chutnal. Kouzlo tohoto salátu je v tom, že musíte správně připravit hořčičnou zálivku a nepřehnat to s bazalkou, aby salát chutnal tak, jak má. Salát je luxusní na snídani nebo večeři. Samé úžasné věci - červené fazole, cherry rajčata, tuňák, cibule a již zmíněná zálivka z hořčice a balsamica.


Snídaně/Večeře: Fazolový salát s tuňákem, rajčaty a hořčičnou zálivkou

Oblíbená snídaně mě i přítele, kterou ale nedělám úplně často. Přeci jen, je trošku výživnější. Zapečené tortilly s arašídovým máslem, banánem a jahodami. K tomu řecký jogurt a skořice. Sice se s tím člověk musí dělat, ale je to lahoda. A z čerstvých jahod už vůbec. Když si přítel řekne o sladkou snídani, tak to už je co říct. ♡

Snídaně: Tortilly zap

Tohle je můj "tajný" super recept. Další z věcí, na které vám na blog dávám recept už neuvěřitelně dlouho. Zeleninový salát s vejci je má velmi oblíbená večeře, která vznikla úplně náhodou ještě za dob mých studií. Perfektní low carb a tu chuť byste určitě nečekali. Přísahám, že tenhle recept se tu na blogu v blízké budoucnosti objeví.


Večeře: Zeleninový salát s vejci

Dalším experimentem bylo kuřecí stir-fry. Jako, joo. Jsou tam samé dobré věci. Zkoušela jsem takto samotné a něco tomu chybělo, takže další den jsem si do této směsi přimíchala quinou a bylo to lepší. Asi jsem měla málo omáčky a ze směsi hodně lezla vůně brokolice. Nevím...


Oběd: Kuřecí stir-fry

I když jsem tento měsíc byla šílená po jahodách, tak mě přepadla i úchylka na povidla. Kombinace švestkových povidel se skořicí na palačinkách nebo lívancích je absolutně hříšná a tomu jsem fakt neodolala. Lívance jogurtové, bez kvasnic, ze špaldové mouky a s minimem cukru.


Snídaně: Jogurtové lívance se švestkovými povidly a skořicí

Hned na začátku června mě čekala svatba kámošky, kde jsem měla svoji premiéru jako svědkyně. Mno co vám mám povídat. Prochlastaly jsme to (drahá svědkyně i s nevěstou, začaly jsme v 8 ráno pěkně zostra... nevím, jestli byla víc nervozní nevěsta, nebo svědkyně), měla jsem svíčkovou, koláčky, věci z rautu a tak dále a tak dále. Btw takhle výbornou svíčkovou jsem už hodně dlouho neměla!!! Byla to skvělá svatba, bylo krásně a já absolutně neměla v plánu se omezovat... Vůbec nelituji přemíry alkoholu, protože od této svatby se jaksi rozplynula naše dlouhodobá krize s partnerem... To co jsem vám musela vyfotit byl koláček ze "svatebního dortu". Byly skvělé, nepřeslazené a prostě k sežrání!! 

Dezert: Svatební "dortík"

Další co bylo během června na našem stole je například kuřecí soté, pečené kuře na kyselém zelí, perník, kynutý jahodový koláč, vaječná omeleta se zeleninou, pečivo s olomouckými tvarůžky a zeleninou, kuře s dušenou zeleninou na másle, míchaný tvaroh s kakaem a italská parmegiana. Za prasečinu měsíce největšího kalibru považuji curry wurst s hranolkami (mimo již zmíněnou svatbu). Kdo nezná nepochopí. 

Vybrali jste něco co se líbí vašemu jazýčku??? Dejte mi vědět... 

Případně, na co by se vám líbil recept?

Suzzie


0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena