Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

čtvrtek 23. července 2020

Moje Kuchyně - Červen 2020



V měsíci červnu se mi shromáždilo pár parádních fotek z Mojí kuchyně, tak jsem si řekla, že se s vámi o ně podělím. Je docela těžké sdílet pořád něco nového, když vlastně člověk má svá oblíbená jídla a ty tak nějak točí pořád dokola a jen sem tam vyzkouší něco nového. Fotím o hodně méně než dřív a vlastně fotím jen nové recepty, nebo když něco vypadá opravdu krásně. Taky jste si všimli toho, že spousta chuťově luxusních jídel je neuvěřitelně nefotogenická?

Úvodní fotka je prostě klasika, kterou jste už v rubrice Moje kuchyně viděli. Klasická česká čína, nebo směs po čínsku, kterou jsem trochu obměnila a nově nafotila. V lednici nám zbylo pok choi a tentokrát nebyla moje oblíbená cuketa. Musím říct, že pok choi je v číně výborné a vidím to na pravidelnou ingredienci. Jako vždy hodně arašídů, pórku a červená paprika. Nevařím čínu často, ale vždycky se po ní jen zapráší.

Snoubenec si od kamaráda půjčil novou hračku na vaření metodou sous vide (metoda přípravy potravin ve vodní lázni uvnitř vzduchotěsného obalu) Přistupovala jsem k tomu s velkým despektem, ale musím říct, že je to pecka. Tahle hračka je u nás zapůjčená už snad dva měsíce a tak nějak si pohráváme s myšlenkou pořídit do domácnosti. Metodou sous vide připravujeme hlavně maso. Níže fotka surovin na tortillu. Vepřová panenka v hořčičné marinádě ze sous vidu, salát, ředkvičky a cibule. Mě ten můj chlap ještě naučí jíst pořádné maso (jsem kuřecí a rybí převážně).



Oběd: Suroviny na plněnou tortillu


Dlouhou dobu jsem měla strach ze stravování v restauracích, protože se snažím stravovat zdravě a držet si váhu (mno, spíš ji snížit, než si ji držet). Všichni víme, že ne vždy je to v restauracích možné a nebo i když je to možné, tak prostě a jednoduše neodoláme pokušení. Tady vám chci ukázat, že i zdravě si můžete v restauraci pochutnat. Často si v restauracích objednávám ryby nebo mořské plody, protože přítel tyhle věci doma úplně nemusí. Výborná restaurace ve Freisingu Weihenstephan. Pokud někdy budete v okolí, můžu jen doporučit.



Oběd: Losos na špenátovém lůžku s rajčatovou omáčkou a vařené brambory


Červen je měsícem čerstvých jahod a celkově takového toho voňavého ovoce. Tady malá miska jahod ze samosběru ve Freisingu. Kilo skončilo v mrazničce, něco ve smoothie, něco v jogurtu, pár kousků v tvarohových knedlícíh, ale většina prostě jen tak samotná a čerstá. Na jahody se prostě těším každý rok jako malé dítě.



Svačina: Čerstvé jahody ze samosběru


První věc co jsme udělali po otevření hranic byla návštěva mých rodičů v Čechách. Tentokrát to bylo opravdu dlouhé... Naposledy jsem rodiče neviděla půl roku, když jsem byla v roce 2012 na výměnném studijním pobytu ve Španělsku...

V létě u nás bývá pravidlem grilování (asi jako všude). Jak vidíte, tak i grilovat se dá zdravěji. Kuřecí maso, dva druhy zeleninového salátu s domácí zálivkou (s octovou a hořčičnou) + švestková omáčka, cibulové chutney a domácí dressing. Musím říct, že luxusní záležitost... Příloha mi vůbec nechyběla a po salátech se jen zaprášilo.



Večeře: Grilované kuřecí prso, zeleninový salát, cibulové chutney, švestková omáčka, domácí dressing


Další z čerstvého ovoce, bez kterého si neumím představit jaro/léto. Čerstvé třešně. Bohužel ne samosběr, ale i tak vynikající. Trocha padla do smoothie, ale jinak je nejlepší je zobat čerstvé.



Svačina: Třešně


Osobně by mě nenapadlo si doma udělat hamburger. Vlastně by mě asi ani nenapadlo si na hamburger někam zajít (a když už, tak výjimečně a do restaurace) a už vůbec jít na něj do mekáče (to se mi snad stalo jen ve Španělsku, kde úplně nebyla možnost si jen tak na cestě něco koupit).  Za vším hledej chlapa. Obdiv, protože je s tím strašné práce. Sice to není můj výtvor, ale prostě snoubenec dělá opravdu vynikající hamburgery a uznejte, že to fakt krásně vypadá. Peče domácí housky na burger, míchá sám maso i derssing a vymýšlí ty nejlepší kombinace. Myslím, že hamburger máme tak 4x (nebo vícekrát?) do roka a nevidím důvod, proč si ho v téhle podobě nedopřát...  



Oběd: Domácí hamburger (domácí housky i dresing)


Po každé návštěvě z Čech si odvážím minimálně dvě salátové lučiny a to vždy znamená řecký salát. Prostě jsem zatím nenašla lepší sýr na salát než salátovou lučinu. Jediné olivy co jsem zrovna měla doma byly kalamáta plněné sušenými rajčaty. Tyhle výborné olivy jsem koupila omylem a popravdě jsem si myslela, že to fakt nebude dobrý. Opak byl pravdou a i do řeckého salátu seděly perfektně. Už se nemůžu dočkat, až na ně zase v lidlu narazím. Na fotce chybí topinka s česnekem, kterou si k řeckému salátu vždycky dáváme. 



Večeře: Řecký salát 


Ta nejlepší věc na světě, když vám váš chlap řekne, že chci vaší rodině uvařit... Já ho prostě miluju. Mamka udělala jenom bramborové knedlíky. Vepřová panenka připravená metodou sous vidu s výbornou švestkovou omáčkou. Zbytek omáčky jsme nechali na grilování k masu. Vaří výborně. Já vím, že se občas tvářím pochybovačně, protože každý vaříme trochu jinak... ale fakt mu to jde moc dobře a velmi ráda mu místo v kuchyni přenechávám. ♡



Oběd: Vepřová panenka se švestkovou omáčkou a bramborovým knedlíkem


Sakra, teď to začíná vypadat, že v naší domácnosti vaří jen můj snoubenec... Další večeře je vlastně taky jeho dílo. K večeři nám připravil guacamole, hummus s nakládanou paprikou a rajčatovou salsu s balzamicem. Jen tak na topinku a k tomu trochu vinného střiku z bílého vína. Jak jsem říkala, dá se říct, že klasiku co vařím nefotím a fotím jen když je něco nového nebo prostě něco hezkého a zajímavého.



Večeře: Hummus s nakládanou paprikou, rajčatová salsa, guacamole


Taková víkendová, snídaňová rychlovka... Recept je od Zuzky Light, který zařazuji pravidelně. Pečená mrkev se slaninou a volské oko. Nevypadá to sice nijak úchvatně, ale splňujete požadavky na vyváženou snídani - bílkoviny, sacharidy, tuky...



Snídaně: Pečená mrkev se slaninou pečená v troubě a volské oko


Další recept od Zuzky Light, který jsem nedělala poprvé ani naposledy. Recepty od Zuzky nejen výborně chutnají, ale taky jsou rychle hotové. Přesně jako tenhle recept. Jednu porci jsem měla na večeři a druhou nachystanou na oběd do práce. Zeleninové hranolky byly myslím celer a batáty, ale nebráním se ani těm z mrkve. Losos je zapečený v troubě s rajčetem a hromadou parmazánu.



Oběd: Pečený losos se sýrem a rajčaty, zeleninové hranolky


Sladká tečka na konec. Freising se chlubí výbornou čokoládovnou. Nejen, že si tady můžete objednat dorty a různé zákusky, koupit bonboniéry s ručně vyráběnými bonbony, ale taky je tu klasická kavárna. Sice malá, ale na posezení s kámoškou to bohatě stačí. Samozřejmě ke kávě si můžete dát zákusky a koláče vyráběné přímo na místě. V nabídce se vždy najdou dvě varianty pro vegany a objevují se i glutenfree zákusky. Největší zážitek je, že místnost pro výrobu je prosklená, takže můžete při popíjení kávy vidět přípravu všelijakých dezertů, bonboniér, makronek a tak podobně. Pokud sem někdy zavítáte, tak rozhodně nevynechejte Chocolaterie Muschler. 



Zákusek


Co dalšího jsem vařila a není na fotkách? Již zmíněné jahodové knedlíky, které jsem dělala společně s třešňovými. Zkoušela jsem podruhé v životě, byly fajn, ale prostě ty od rodičů nebo babičky jsou lepší. Budu muset ještě trénovat. 

Jako už tradičně jsem zkoušela další recept od Zuzky Light a to Opilé masové koule s květákovou kaší. Fotky se fakt nepovedly, ale jídlo bylo super. Masové koule byly výborné a příště je asi udělám bez opilé omáčky. Nějak mi to víc chutnalo bez ní. Každopádně výborné dva obědy do práce.

Klasikou od Zuzky Light jsou u mě Pečené batáty s mletým masem a pistáciovým dresingem a Taco pánev s mletým masem, batátovými špagetami a rajskou omáčkou. Tohle bych mohla jíst pořád a každý měsíc tyhle dvě jídla připravuji minimálně jednou.

Počátkem června jsem se taky vrátila ke smoothie, které většinou snídám nebo si dávám smetanový jogurt s ovocem, ořechy a mandlovým máslem.

Jeden večer jsme si zašli do naší oblíbené řecké restaurace, kde jsem neodolala talíři mořských plodů s citrónovými pečenými brambory a zeleninovým salátem. Boží. K tomu samozřejmě dvě deci bílého vína, jejich uvítací ouzo a jako dezert mini puding se šlehačkou.    

Jak to jde ve vaší kuchyni???

Suzzie

2 komentářů:

MakyzPrahy řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Katiee řekl(a)...

Pěkný večer, vy mi teda děláte chutě, teď bych nejraději šla vyjíst celou ledničku, ta je ale bohužel prázdná :D. Pokusím se inspirovat podle vás a také něco dobrého uvařit. Poslední dobou už totiž vůbec nevím, co vařit, tak různě experimentuju, třeba i z
této stránky , která je plná skvělých receptů a nápadů.

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena