Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 19. července 2020

Těstovinový Salát s Domácím Dressingem



Tak dobře. Low carb nadšenci pravděpodobně zavřou oči a půjdou na nějaký vhodnější příspěvek, ale milovníci těstovin třeste se. Recept na můj velmi oblíbený těstovinový salát. Jak jinak než recept z rodinných kruhů, plný zeleniny a léta. Salát jsme měli před pár lety na návště u tety Libušky, a prostě nešlo odjet bez receptu. Od té doby oblíbený jak u mě tak u snoubence. Asi vám nemusím říkat, že recept s vámi chci sdílet už od začátku...
Letošní léto sice není z nejteplejších, ale prostě tenhle salát v letních měsících nemůže chybět. Krásně vychlazený z lednice je úplně nejlepší. Věřte mi, že kdybych mohla žvíkat (což kvůli extrakci zubů moudrosti fakt nemůžu 😣), tak aktuálně je tohle jídlo favorit na přípravu. Celkově mě opravdu přepadají chutě na těstoviny...

Co budeme potřebovat:

1/2 Balení Semolinových Těstovin (používám Barilla)
1 Paprika (barvu vyberte dle nálady)
3 Velká Rajčata 
1/2 Salátové okurky
Červená cibule (množství podle chuti)

Dressing
1 Lžíce Majonézy
1 Lžíce Kečupu
1 Lžička hořčice
2 Stroužky Česneku
Sůl a Pepř


Na přípravě není nic těžkého. Uvaříme těstoviny dle návodu, v malé misce smícháme všechny suroviny na dressing a zeleninu pokrájíme na menší kostky. Doporučuji z rajčat odstranit dužinu, aby v salátu nebylo moc vody. Nejlépe rajče rozkrojit na půl a dužinu odstranit lžící. 

Co se kečupu týče, doporučuji nějaký poctivý kečup bez přidaného cukru, v kterém jsou opravdu rajčata a polovina z něj nejsou jablka (jak to u vetšiny nekvalitních kečupů bývá). I když se to některým určitě nebude líbit, tak majonézu používám nejraději klasickou Hellmans. Zkoušela jsem různé zdravější verze, ale co jsem zkoušela, tak měly většinou určitou pachuť, takže jsem se vždy nakonec vrátila k Hellmans. 



Pokud se zajímáte o rozložení živin v jídle, tak vám musí být jasné, že v tomhle salátu chybí jedna velmi důležitá složka a to bílkovina. Máme tady sacharidy z těstovin, tuk z majonézy, vlákninu ze zeleniny, ale bílkoviny žádné (to malé množství bílkovin v použitých surovinách neberu v potaz). 

Základní salát je bez masa, ale už jsme ho i zkoušeli vylepšit nějakou tou bílkovinou, protože třeba na oběd to úplně vyvážené není. Zkuste do salátu zamíchat na kostky nakrájené vařené nebo pečené kuřecí maso. Nemůžete tím vůbec nic zkazit, spíš naopak.

V případě, že se stravujete low carb, ale rádi byste tento salát vyzkoušeli, pak doporučuji vyměnit klasické těstoviny za nějakou alternativní náhradu. Už jste zkoušeli například proteinové těstoviny?




Těstoviny necháme lehce zchladnout. Nenehte těstoviny úplně vychladnout, aby se vám neslepily. Poté přimícháme dressing a následně nakrájenou zeleninu. Dochutíme solí a pepřem pokud třeba, případně přidáme nakrájenou pažitku. Salát je možné hned podávat, ale nejlepší je po vychlazení z ledničky. Těstovinový slalát je pro mě výborná svačina nebo oběd do práce.  



Ať vám chutná!!!

Suzzie



1 komentářů:

MakyzPrahy řekl(a)...

Mňam, já mám těstovinové saláty moc ráda, ale moc vařit neumím, to spíše přítel je na to odborník :D. V srpnu se chystáme na dovolenou v https://www.treehousejested.cz , tak snad už budou otevřeny restaurace v normálním režimu a budeme si moci zajít na nějaké to dobré jídlo, třeba na ten těstovinový salát :).

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena