Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

středa 14. června 2017

Bezinkáda


Letos jsem se konečně dostala k vytvoření vlastní bezové limonády a bezového sirupu. Chtěla jsem je vyzkoušet roky! Konečně se podařilo. Prohledala jsem internet, ale nakonec jsem vymámila recept od kamarádky z dětství, aby limonáda a sirup byly přesně takové, jaké si je pamatuju od její maminky... A víte co? Chtunají přesně tak!!!

Už mám za sebou dvě várky. Jednu jsem zkusila udělat méně sladkou a víc podle svého (kombinací receptů z internetu)... Mno povím vám, nic moc 😒. Na klasický recept to byla slabota. Takže poučení... Limonáda má v sobě dost cukru... nemám ráda přeslazené věci a tím pádem jsem si limonádu ředila... Velkým benefitem černého bezu je to, že je lehce projímavý (kdo nezná, nepochopí). Takže pokud máte problémy se zácpou - HURÁ NA BEZ (kombinace s kvasnicemi nezklame)!! 




Na 4 litry limonády budeme potřebovat:


6 Velkých květů černého bezu
1 Velký bio citron
4 Litry převažené vody
400 g Třtinového cukru
1 Lžička kvasnic v prášku


Nejdůležitější je sehnat černý bez a samozřejmě nejlépe z přírody a ne z příkopu u silnice. Doporučuji stříhat nůžkami. Květy se sice dají utrhnout, ale s nůžkami se vyvarujete polámání keře - bohužel toho jsem viděla i za ty dva týdny hodně. Osobně jsem květy neoplachovala, pouze jsem z nich nechala vylézt broučky (dle mě se při omytí zbytečně spláchne pyl). Převařte si vodu v konvici (nechala jsem předtím překapat v Britě) a v ještě teplé vodě rozpusťte třtinový cukr. Do 4 litrové nádoby (velká sklenice na vejce, nebo hrnec) dejte na tenké plátky nakrájený citron, květy bezu a lžičku kvasnic. Až bude cukrová voda vlažná, přelijte do nádoby s bezem. Vše společně promícháme, případně vybereme zbylé broučky, přikryjeme potravinovou fólií a folii zajistíme gumičkou. Necháme 24 hodin na slunném místě.




Poznámky z praxe:


Pokud uvažujete o ubrání cukru - nedělejte to! Vyzkoušela jsem s 200g třtinového cukru a je to fakt docela hnusné 😩. V některých receptech se píše šťávu z citronu do vody vymačkat a pak teprve pokrájet citron a vše smíchat. Nedělejte to! Citrón neuvěřitelně přebije chuť bezu a výsledkem je docela hnusná nakvašená citronáda. Příteli to teda chutná, ale mě fakt ne. Nenavyšujte množství kvasnic. Perlivost raději dodávejte tak, že si limonádu naředíte jemně perlivou vodou. Je možné použít i kvasnice v kostce, ale byla jsem upozorněna, že limonáda pak docela zapáchá... Takže já zkoušela pouze s kvasnicemi v prášku. Také jsem se na internetu dočetla, že se bez nemá namáčet se stopkou. Limonáda od toho může zhořknout. Dělala jsem jen bez "hlavní" stopky, takže nevím, jaké to je s louhováním se stopkou. První várka hořká nebyla, druhá várka byla hořká hodně - odhaduju kvůli menšímu množství cukru a většímu množství citrónů - ble.




Po 24 hodinách louhování limonádu přecedíme přes sýtko a plátno. Já použila látkový kapesník. Nejdříve z limonády vyndejte veškerý bez a citrón do sýtka s látkou a pořádně vyždímejte. Poté přeceďtě limonádu přes sýtko. Přeceděnou limonádu slijte do lahví. Použila jsem klasické pet lahve. Limonádu skladujte v lednici. Měla by vydržet až 14 dní - mno u nás vydržela přesně týden, protože jsme ji všechnu vypili 😎. Limonáda je sladká, takže doporučuji rozhodně naředit - jak moc to záleží na vás. Počítala jsem množství cukru v bezové limonádě a vyšlo mi 10g/100ml. Pro porovnání coca cola má 11,2g/100ml (+ spoustu chemie narozdíl od Bezinkády) . Takže podle toho doporučuji ředit.


Na zdraví!!! 

Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena