Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pátek 30. června 2017

Moje Kuchyně - Květen 2017


Ehm... tento měsíc (červen) byl nějaký výživný a to doslova a do písmene... Ano, nepletete se, jedná se o příspěvek Moje Kuchyně - KVĚTEN 2017... Většinou jsem měsíční příspěvek sdílela do 6. dne v měsíci. Mno, to, že to tentokrát trošku nestíhám, je jasné... Jo joo je 30. června. Fotek toho co jím, mám dostatek jak za květen, tak červen, ale dát to všechno do kupy... UUfff.

Událo se toho tolik, že byly důležitější a jiné věci na práci (rozlučka kamarádky, svatba kamarádky, svatba kamaráda, první pohovor v němčině, řešení všech dokumentů do nové práce v němčině, dovolená, škola, zkoušky z němčiny se blíží...) Přitom námětů na články a fotek mi neustále přibývá... Hned podle úvodního obrázku můžete lehce odhadnout co jsem jedla - ZELENINU a ovoce! Maximálně si užívám čerstvou zeleninu, ovoce a bylinky! Už mi to tak strašně chybělo! Žitný chleba s máslem, vařeným vajíčkem, ředkvičkami a pažitkou byla v květnu moje nejčastější snídaně. Někdy i svačina, někdy večeře 😇. Prostě jsem se toho mohla užrat! K tomu vždy zeleninu.

Další jarní pochoutkou je jogurt s čerstvým ovocem. Tady jahody... Kousek za barákem máme obří jahodové pole, kde si člověk může nasbírat čerstvé jahody. Absolutní luxus a ta chuť se prostě nedá popsat. 😍 (Ať se jdou jahody z lidlu bodnout.) K tomu skořice a pekanové ořechy. Lahoda.


Odpolední svačina: Jogurt 3,5% tuku, jahody, pekanové ořechy, skořice

Hurááá, konečně je levná cuketa!!! Cuketové hranolky v mandlové mouce jsou super pochoutka k televizi. Tady ještě s mrkvovými hranolky. K tomu smíchaná majonéza s jogurtem. Mno, na talíři se to moc dlouho neohřálo a mám nakoupené cukety na další dávku. Mrkvové hranolky mě překvapily, myslela jsem, že to bude docela hnus a opak byl pravdou.
  

II. Večeře: Cuketové hranolky v mandlové mouce a parmazánu, mrkvové hranolky s petrželí + majonéza a jogurt

Tahle kombinace se stala mojí oblíbenou. Řecký jogurt, borůvky, banán, strouhaný kokos, skořice a pekanové ořechy. Celkově mě překvapilo, jak je strouhaný kokos výborný do jogurtu. Popravdě už si ani nepamatuji, kdy jsem měla naposledy ochucený jogurt. Vůbec to domů nekupujeme. Střídám řecký jogurt a bílý jogurt s 3,5% nebo 10% tuku. Čerstvé ovoce a jogurt jsou prostě nejlepší svačiny. Níže kombinace bez kokosu a ořechů.


Dopolední svačina: Řecký jogurt, 1/2 banánu, hrst borůvek, hrst pekanových ořechů, strouhaný kokos, skořice


Dopolední svačina: Jogurt 3,5% tuku, borůvky, 1/2 banánu, skořice

V posledních měsících jsem docela často měla sacharidové obědy. A nějak jsem si řekla, že chci aby šla váha dolů a začala jsem si na to dávat pozor. Hodně jsem jedla přírodní kuřecí nebo krůtí plátky a dušenou zeleninou. Vždy jsem se snažila mít větší porci zeleniny než brambor. Nebo jsem si přílohu nedala vůbec. 


Oběd: Kuřecí plátky s dušenou zeleninou a vařenými brambory

Večeře: Kuřecí plátky s dušenou zeleninou

Kdo už viděl příspěvky z mojí kuchyně, tak ví, že miluju lívance s tvarohem 😋. Mno a prostě lívance a čerstvé ovoce... Poslední dva měsíce jsem se pokoušela s lívanci experimentovat, ale musím říct, že z rychlých nekynutých variant mám stále nejraději jogurtové lívance. Banánové lívance mi opravdu nesedí. Banán zbožňuju, ale v lívancích ee.


Snídaně: Jogurtové lívance, míchaný tvaroh 20% (+ skořice, med), 1/2 banánu, borůvky, skořice

Mezi další oblíbenou snídaňo-obědo-večeři patří žitný chleba s máslem, rajčaty, červenou cibulí a pažitkou. Nesmí chybět trocha soli a pepře. Je to taková paráda, když po zimě rajčata chutnají jako rajčata a nestojí 80 Kč.


Snídaně: Žitný chleba, máslo, rajče, červená cibule, pažitka, sůl a pepř

Lehké omezení sacharidů a přidání cvičení zapříčinilo to, že jsem dostala brutální chuť na těstovinový salát se zeleninou. Mno, dopadlo to tak, že byl tak výborný, že jsem celý den nejedla nic jiného. Prostě tělo si řeklo 😇. Takže těstovinový salát k obědu, odpolední svačině a k večeři. Mno a za týden se to opakovalo. Byl výborný 😍. A jak na to tak koukám, tak začínám slintat. Takže to bude chtít repete.


Dopolední svačina (nejlépe): Těstovinový salát se zeleninou a dressingem

Tuhle pochoutku dělal přítel k večeři už několikrát. Ceasar salát podle Jamieho Olivera. Nikdy bych nevěřila, že může být v salátu tak dobrý syrový květák. Holt přítel umí lépe experimentovat než já. Sama bych asi nevyzkoušela a nebo syrový květák vynechala. K tomu domácí dressing.


Večeře: Ceasar salát s květákem, krutony a domácím dressing

Cuketové papardele s kuřecím masem byly jeden z mála nových pokusů. Cuketa není na fotce skoro vidět a přiznávám, že omáčka z jogurtu se mi zdrcla. Recept výborný i tak, určitě zopakuju a doufám, že příště to dopadne ještě lépe. Říkala jsem si, že kombinace kuřecí maso, cuketa, rajčata a bazalka nemůže dopadnout špatně.


Oběd: Cuketové papardele s kuřecím masem, cherry rajčaty a bazalkou v jogurtové omáčce

Mám ráda koláče, tvarožníky, perník, makovec, štrůdl a vše možné. Peču ráda, ale snažím se ubírat v receptech cukr. Většinou dávám ve všech receptech poloviční množství cukru, nepoužívám vanilkový cukr a moučkový cukr na konečné pocukrování používám jen výjimečně. Tady výborný koláč Kakaovo-tvarohový koláč od Kristýny 😋.


Snídaně/svačina: Kakaovo-tvarohový koláč

Němci jsou posedlí chřestem. Takže v květnu ho byl všude přebytek. Vyzkoušela jsem recept od Zuzky Light na salát s quinoi a chřestu. Neměla jsem úplně všechny správné ingredience, takže jsem to prostě zkusila dát nějak dohromady. Nebylo to úplně ono, ale také to nebylo špatné. Prostě další recept, který potřebuje vychytat přípravu a poměr surovin na zálivku.


Večeře: Salát z quinoi a chřestu s parmazánem

Řecký salát se u nás teď jí také docela pravidelně. Nejlepší je se Salátovou lučinou. V Německu jsem zatím nepřišla na sýr, který by mi do řeckého salátu seděl... Zkoušela jsem Fetu, Härterkäse... Máte někdo něco vyzkoušeného z Německa?? Mezi měsíční klasiku patří míchaná vajíčka, případně volské oko se zeleninou. Někdy s pečivem, někdy bez pečiva. 


Večeře: Řecký salát se salátovou lučinou (okurka, paprika, rajčata, červená cibule, olivy, koření)


Večeře: Míchaná vajíčka s červenou cibulí, zelenina, žitný chleba s máslem

Dvě z perfektních jídel, které se nejlépe dělají, pokud se vám nechce stát u plotny. Prostě se to nahází do zapékací mísy a šoupne do trouby... Miluju takovéhle "vaření" 😜. Pečené kuře na zelenině a pečené kuře na kyselém zelí. Oboje zbožňuji a přítel taky. Recept na pečené kuře na kyselém zelí najdete v receptech zde.


Oběd: Pečené kuře na zelenině s basmati rýží

Oběd: Kuřecí stehna na kyselém zelí s vařeným bramborem

I když se snažím vybírat rychlé recepty, občas se stane, že se mi prostě nechce dělat vůbec nic a to poslední co se mi chce je vařit. Naštěstí bylo potřeba vybrat mrazák, který začal být trošku plný. Takže kapustové karbanátky s bramborovou kaší a smažený květák s bramborem a majonézou. Prasečinka, ale... Mňam. Ani jedno není moc fotogenické, ale ať si nemyslíte, že jím pořád ukázkově.


Oběd: Smažený květák s vařeným bramborem, majonéza

Oběd: Kapustové karbanátky, bramborová kaše (bez smetany a másla), nakládané okurky

Oblíbenou pochoutkou k vínu je pro mě i přítele tapenáda z černých oliv. S receptem přišel přítel, zase jsem tomu nevěřila a tapenádu děláme docela často. Nejlepší je na bílém pečivu a k bílému vínu.


Pochoutka k vínu: Francouzská bageta a tapenáda z černých oliv

Vždycky když vytvářím příspěvek z mojí kuchyně, tak dostanu obří hlad a nejraději bych si dala 80% jídla z fotek... Představa, že je skoro sedm hodin večer, mám jít cvičit a ještě si dát na večeři něco inteligentního... mno spíš mám chuť vyluxovat lednici... 

Ať vám chutná!!!

Suzzie




0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena