Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

úterý 2. ledna 2018

Pečené Kuře na Zelenině



Moje velmi dobrá kámoška asi měsíc zpět pozitivně ocenila můj recept na Kuřecí soté. Nejen, že je to rychlé a z jednoho hrnce, ale dokonce to s chutí snědl její manžel, který nejí brokolici. Nepsala jsem náhodou, že to naučí jíst brokolici i zaryté odpůrce?? Prý to vůbec nepoznal! Bylo mi řečeno "Víc takových receptů!"

(A já odpověděla "Víc takových komentářů na blog!" 😆) Potěšena touto zpětnou vazbou, jsem se dokopala k dopsání a dofocení receptu, který vám chci představit už hodně hoooodně dlouho. Tentokrát recept z jednoho pekáče, jak jinak než rychle a s minimem námahy. Pečené kuře na zelenině. Ten je pro Tebe Jaru 😉.

Recept mám od mé milované maminky a absolutně ho zbožňuji. A proč mi tak dlouho trvalo dát recept dokupy? Mno proto, že recept je tak nějak od každého něco, a prostě jsem neměla vychytané množství surovin ani koření. Prostě stylem vraž tam papriky, rajčata, cibuli atd. a nasyp tam koření. A vlastně se tenhle recept dá perfektně obměňovat a kombinovat. Je mi jasné, že pokud někdo teprve začíná s vařením/pečením, tak by mě za takový recept zabil. Plus bože tohle jídlo se tak blbě fotí!!! Už mám fotky snad ze tří nebo čtyř příprav a pořád s fotkami nejsem spokojená... Prokletí puntičkářů. (I když uznávám, ta první se vlastně moc povedla 😇.)




Na 3 porce budete potřebovat

Kuřecí čtvrtky/stehna/paličky 500 - 600g
1 Velká cibule
2 Velká rajčata
2 Velké Papriky (barva je na vás)
Hrst vlašských ořechů
Sušené houby (1-2 hrsti)
Kari mleté
Kurkuma
Červená paprika mletá
Rajský protlak/kečup ostrý
Sojová omáčka bez glutamátů
Máslo
Sůl
Pepř

Nejdříve si připravíme vše na směs zeleniny. Nachystejte si (skleněnou) zapékací mísu, kterou lehce vymažte máslem. V malém kastrůlku povařte sušené houby tak, aby změkly. Pokud nemáte rádi houby, můžete vynechat. Věřte mi, je to s houbami lepší. Osobně houby nejím a vždy je ze všeho vyberu, ale houby pokrmu prostě dodají chuť. 

Nakrájejte rajčata a cibuli na větší kostky, papriku na silnější proužky a jádra vlašských ořechů lehce pokrájejte nebo nalámejte. Přimíchejte cezené houby a vše smíchejte v misce. Dále přidáte 2 lžíce sojové omáčky bez glutamátu, 1 lžičku červené mleté papriky, 1 lžičku mleté kurkumy (to byl omyl při posledním vaření, kdy jsme si spletla své úžasné nepolepené kořenky a je to v tom moc dobré!!), 1/2 lžičky kari, osolte a opepřete čerstvě mletým pepřem. Dejte 1-2 lžíce rajského protlaku nebo tomatové pasty s cca 3 lžícemi ostrého kečupu. Tady záleží na vás. Mám ráda směs trochu ostřejší. Vše společně promíchejte a vsypte do zapékací mísy vymazané trochou másla.


Nakonec si připravíme maso. Nejraději mám kuřecí čtvrtky, protože kuřecí stehna jsou pro mě jako porce moc velké a kuřecí paličky zase moc malé. Samozřejmě to můžete namíchat - pro chlapa stehno a pro sebe kousky... 

Kousky kuřete (dle vašeho výběru) osolíme, opepříme a můžeme přidat trochu mleté papriky. Kousky pak trochu zapasujeme do zeleniny v pekáčku a na každý kousek dáme slabý lísteček másla. Přikryjeme poklicí a dáme péct do vyhřáté trouby na 200°C. Pečeme přikryté cca 35 minut. Pak odklopíme, můžeme ještě jednou potřít trochou másla, případně polít šťávou z vypečené zeleniny a pečeme ještě cca 20 minut odkryté. Kuře musí být dozlatova propečené a zelenina by neměla být úplně rozvařená, ale ani tvrdá. To si vychytáte podle své trouby.



Kouzelné variace pro tento recept: 

Výborná je do směsi strouhaná nebo pokrájená cuketa. Prostě jsem ji potřebovala zpracovat, tak jsem jí do směsi přidala a je to super. Je jedno, jakou použijete cibuli. Nevidím problém v tom použít místo čerstvých rajčat rajčata z plechovky. Pokud nemáte vlašské ořechy, tak to vyzkoušejte s arašídy nebo mandlemi. Řekla bych, že je to skvělý recept na zpracování zbytků z lednice. Scvrklejší paprika a rajčata, které už si samotné nevezmete? Dejte to tam. Zbytek pórku nebo jarní cibulky? Šup tam s tím! Cukety... Ideální recept. Pokud nemáte kurkumu, nevadí. Dejte místo toho víc kari. Dá se říct, že nepoužívám kořenící směsi, ale tady chutná výborně cca půl lžičky koření na čínu. Můžete dát mletou papriku sladkou, pálivou... Kouzlete. Ano, je to druh receptu "pejsek a kočička pekli dort". A JE SKVĚLÝ!!!

Tento recept je vhodný jako low carb oběd nebo večeře. V případě, že chcete k masu a zelenině přílohu, tak zaručeně nejlepší je tato směs s rýží. Dobrou přílohou jsou i brambory, nebo obyčejný chleba. U nás z 99% rýže. Myslím, že taky velmi rychle zjistíte, proč se strašně špatně odhaduje množství. Zelenina je velice žravá i samotná. Takže buď máme zeleniny málo, protože ji užíráme a nebo to s množstvím přepísknu a pro změnu je zeleniny moc...

Jak se vám líbí vaření z jednoho pekáče nebo hrnce???
Dejte vědět jak vám a rodině chutnalo!!!

Dorou chuť!!


Suzzie

4 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Děkuju a vyzkouším. I to kuře se zelím a hruškou bylo geniální!

suzzie řekl(a)...

Děkuji moc ♥ Dejte vědět, jestli též chutnalo (;

Unknown řekl(a)...

Děkuji za super recept. Ta kurkuma je uzasna. Take objevuji jeji kouzlo. Houby by me nenapadly. Urcite hned zitra vyzkousim na pondelni obed.

suzzie řekl(a)...

Děkuji, zrovna v tomhle případě byla kurkuma opravdu přehmat, ale je v tom super. Miluju jídlo co jen namlátím do mísy a strčím do trouby. Dejte vědět, jestli chutnalo (;

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena