Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

sobota 19. května 2018

Moje kuchyně - Duben 2017




Duben je pro mě, co se stravování týče měsíc, kdy jsem opět začala nějak řešit co a jak jím. V únoru a březnu mi to nějak moc nešlo. Nebyl čas, chuť, nálada a ani mozková kapacita na přemýšlení o něčem jiném než o práci. Stále jsem se převážně stravovala v kantýně, ale snažila jsem se vybírat jídlo víc uvážlivě a zdravěji kombinovat, i když to někdy není snadné. Jak vidíte na úvodním obrázku, ne vždy je návštěva kantýny na škodu.

Pod pomerančem je schovaný losos, který byl s jakousi pomerančovou omáčkou. K tomu jsem si dala jen dušenou zeleninu. Do pomerančové omáčky mě trochu dotlačit kuchař a měl pravdu. Byla k tomu výborná!!! Teď si asi říkáte, jak vypadá v Německu kantýna lépe. Lidi, ne vždy. Tohle byl extrém, kdy byl rybí týden. Pro mě super, po celý týden bylo jako jedno hlavní jídlo ryba a já zrovna měla na ryby neustále chuť. Dokonce i doma jsem si udělala lososa. V práci na mě koukali docela divně. A celkově na mě v kantýně koukají divně, protože německá kuchyně je samá tučná omáčka, smetanová polévka a tak dále. Takže ke každému masu je nějaká omáčka, nebo tzv. sós. Mno a zatímco všichni němečtí kolegové nikdy omáčkou nepohrdnou, tak já si ten kuřecí plátek dám bez omáčky a místo hranolků si dám dušenou zeleninu. Mno já byla vždycky trochu jiná. 😀

Hodně jsem v dubnu kombinovala jogurt s různým ovocem. Snažím se omezit ovoce s velkým obsahem cukru jako třeba mé oblíbené banány. Takže hlavně kiwi a citrusy. Poprvé jsem vyzkoušela červený (krvavý) pomeranč a musím říct, že je do jogurtu super. Níže kombinace kiwi a červený pomeranč. Žádná skořice, žádné ořechy. Mno taky v kanceláři trošku vybočuji. 



Dopolední svačina: Bílý jogurt (10%), kiwi, červený pomeranč

A hned na vás mám další nádhernou fotku z rybího týdne. Tady to byl myslím pangasius (nebo platýs???) se šafránem a šafránovou omáčkou na dušené zelenině. K tomu jsem si ještě přidala dušenou kapustu. Teda to byl taky super oběd, jen tu dušenou zeleninu měly trošku nedodušenou, ale ryba s kapustou byla super. 


Oběd: Pangasius se šafránovou omáčkou, dušená zelenina

Cuketové papardele od Zuzky Light nemůžou na našem jarním stole chybět. Prostě zbožňuju tuhle kombinaci cukety, cizrny a parmazánu. Lehké, dietní, rychlé a ještě to výborně chutná. Doufám, že moje krásné cukety na balkóně budou plodit o sto šest.




A tady prosím vidíte, že jsem opravdu nekecala. I doma se jedla ryba. Tady vynikající recept od Jamieho Olivera z knihy 5 Ingredients. Pro případné zájemce uvádím, že recept najdete na straně 19. Dušené fazolky v dresingu z jogurtu, černé olivy, losos a vejce. Super recept, bohužel přítel z něj nějak odvařený není... Já hodně. Zdravé, lehké, rychlé. 


Večeře: Grilovaný losos se zelenými fazolkami a vejcem

Přítel vykouzlil novou variantu Snídaně králů (bylo potřeba zpracovat zbytek kapusty z lednice). Nějak jsem tomu moc nevěřila. Kapustu do fazolí? 😖 Překvapivě to bylo fakt výborné. Párkrát v měsíci jsme snídani králů měli, ale co si budeme povídat, denně se mi tohle připravovat nechce a přítel se toho asi nějak přejedl, takže spíš vymýšlí novinky.


Snídaně: Volské oko, míchané fazole na slanině s kapustou

Po dlouhé době jsem se vrhla na vaření italského rizota. Já tohle prostě zbožňuju. Oblíbená kombinace mrkev a cuketa. Italské rizoto jsem dovedla k dokonalosti a už mám opravdu strach si ho někde v restauraci dát, protože z 99% bývám zklamaná. To samé jsou špagety Carbonara a Alio oglio. A to ani v Itálii. Hádejte se s italským kuchařem, že Carbonara nejsou špagety s míchaným vajíčkem... Očividně se Carbonara dělají v každém koutě Itálie trochu jinak. A jen ty co dělá můj partner, jsou dokonalé. Nesmí chybět parmezán a tady je pod ním trošku schovaná pečená slanina.


Oběd: Italské rizoto s cuketou a mrkví

Tohle je u mě taková klasika když se mi nechce nic vymýšlet a sálodlouze vyvářet. Prostě kuřecí plátek a dušená zelenina z mrazáku. Koření, sůl, vývar, 2 pánve a hotovo. Hlavně rychle a bezbolestně. Taky je výhodou, že u toho nezas*ru celou kuchyň.


Oběd: Kuřecí plátek s dušenou zeleninou

Překvapivě i u rodičů se to s tučnými  jídly nepřehánělo. Opravdu jsem si pochutnala na Velikonoční nádivce, brambory jsou tam jen tak pro chuť, salát jsem si ještě přidala a pečené kuřecí stehno je klasika. Moc dobré. Fotka je taková trochu máznutá, ale co se dá dělat.


Oběd: Kuřecí stehno, brambory, nádivka, zeleninový salát

Ano, vidíte správně. Opět losos jen v obměně s grilovanou zeleninou. Tuhle lahůdku jsem měla několikrát. Myslím, že 3 dny po sobě či tak. Je to obdoba rybích špízů. Nemusím suroviny napichovat na špejle, jen to naházím na plech, potřu směsí oleje, koření a limetky, prsknu do trouby a hotovo. Utloukla bych se po tom!


Oběd: Grilovaný losos a zelenina

Tady opět jedna z horších fotek. Nějak blbě zaostřeno v kombinaci se špatným světlem. Kuřecí prsa s bazalkovou omáčkou a zeleninový salát s medovou zálivkou. Chutná to lépe než to vypadá, věřte mi!!! 


Oběd: Kuřecí prsa v bazalkové omáčce se zeleninovým salátem

Jeden z přítelových experimentů od šéfa Johna z youtube. Tenhle pán mě baví a přítel podle něj rád vaří. Já si nejraději vybírám jednoduché recepty a přítel si s tím tak nějak víc vyhraje. Výborné to bylo. Vaječná omeleta s parmazánem, jaksi překládaná, se šunkou.  


Snídaně: Vaječná omeleta se šunkou a parmazánem, čerstvá zelenina

Hmm, co jsem tak jinak ještě jedla v dubnu? Ovoce, asi proběhlo i nějaké zdravé pečení, které nebylo nijak fotogenické. Určitě tam proběhlo nějaké víno, pivo a šampaňské (měla jsem narozeniny). Do práce jsem upekla štrúdl a samozřejmě jsem si taky dala. Nejvíc mi vše kazí sladkosti v práci. Pořád tam něco je. Děs. Sušenky, oplatky, čokoláda... A ono v tom stresu když kolem toho jdete... Mno co si budeme povídat... Úplně jsem vysadila džus, piju jen čistou vodu. V dubnu se začalo výletovat a cyklo sezona byla poctivě zahájena. Jak říká moje teta: "Bez párku a piva je to hovno vejlet". A v tomto duchu se ten duben tak nějak nesl....  


Jak jste jedli v dubnu vy? Už se připravujete na plavkovou sezonu? 
Něbo na to kašlete?

Suzzie
💕

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena