Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pátek 15. února 2019

Moje Kuchyně - Leden 2019



Rubrika Moje kuchyně měla hodně dlouhou pauzu. Proč? Překvapivě je tohle jeden z nejnáročněších rubrik - hodně příprav, focení, úpravy fotek atd. Co mě přimělo opět zveřejnit něco do této rubriky? Povedlo se mi několik opravdu pěkných fotek a byla by škoda vám je neukázat.

Mám pár nových fotek jídel, která sice nejsou v naší kuchyni nová, ale z nějakého důvodu se mi nedařily dobře nafotit, zachytit...  A teď při experimentování s novým telefonem se mé fotografické umění pozvedlo trochu na vyšší level. Doufám, že se vám budou fotky líbit. Úvodní fotka je jeden z mých oblíbených vlastních salátů. Zeleninový salát s vejci, na který už pro vás mám přichystaný recept.

Leden byl hodně ve znamení jogurtu a ovoce. Hodně jsem bojovala s únavou a takovou zvláštní protivností a vnitřní podrážděností. Původně byl v plánu jen grapefruit, ale nedejte si čerstvé granátové jablko, když vám ho zaměstnavatel dá jako dárek a spolupracovnice ještě semínka pracně naloupají. Výborná kombinace s ořechy a mandlovým máslem.



Svačina: Smetanový jogurt, grapefruit, granátové jablko, pekanové ořechy, mandlové máslo

Novinkou v naší domácnosti je multifunkční Tefal mašinka s vyměnitelnými plotýnkami, který jsem si strašně přála od Ježíška. A lidi byl tam pod stromečkem! Už rok jsem chtěla vyzkoušet vafle a nechtěla kupovat extra vaflovač. Chtěla jsem mašinku na všechno od té doby, co nám odešel toustovač. Tady zkouška vaflí na slano s vejcem, šunkou a sýry. Musím říct, že moooc dobrá snídaně a určitě někdy zopakujeme. 


Snídaně: Vafle ze špaldové mouky, vejce na měkko, sýř, šunka, parmazán

Přiznávám se bez mučení, ne vždycky vařím já. Luštěninový salát s tuňákem je specialita partnera. Ale tentokrát jsem pomáhala, protože salát je luxusní a prostě se ho chci naučit. Zjistila jsem, že jakékoliv dresinky s balzamikem opravdu sedí mým chuťovým buňkám. Tady v kombinaci s dijonskou hořčicí a česnekem. Je to absolutní pecka. Ulizovala jsem dresink přiznávám se.


Univerzální: Fazolový salát s tuňákem, rajčaty a hořčično-balzamikovým dresinkem

Tohle byl můj první počin v našem novém vaflovači. Špaldové vafle s jogurtem a horkými malinami se skořicí. Nejen, že to takhle krásně vypadalo, ale lidi ono to tak výborně chutnalo! Dělala jsem dvě verze - s klasickým bílým jogurtem a s jogurtem ochuceným 81% čokoládou. Mě osobně víc chutná čokoládový jogurt a příteli jen ten býlí jogurt. Též mě překvapilo, jak vafle zasytí. 


Snídaně: Špaldové vafle s jogurtem a horkými malinami se skořicí

Klasika, kterou převážně v létě či při hubnutí dělám opravdu často. Klasický řecký salát. Nepoužívám balkánský sýr, ale sýrovou lučinu. Celkově sýrovou lučinu zbožňuji. Jen teda v Německu je s jejím sehnáním docela problém - rozuměj nakupuji vždy v ČR. Ještě asi zajímavost, že jsem sice milovnicí čerstvých bylinek, ale třeba v řeckém salátu čerstvé oregano nesnesu. K řeckému salátu si většinou dávám topinku pečenou v troubě a lehce potřenou máslem. 


Večeře: Řecký saláte se salátovou lučinou

Další variace jogurtu a ovoce. Asi jste si všimli, že jsem začala mít úchylku na ořechová másla. Ano, mandlové máslo co jsem koupila v DM je absolutně luxusní a cpala bych ho všude. Umlátila bych se po banánech (bohužel mají vysoký obsah sacharidů... vím to, snažím se dát si banán maximálně jednou týdně nebo i méně) a maliny. Zbožňuju maliny a už se nemůžu dočkat, až bude cenově dostupnější bobulové ovoce... Tady šlo prostě o pokus. Kokos je na jogurtu super, kakao... Kombinace výborná, mohu jenom doporučit.


Svačina: Smetanový jogurt, banán, maliny, slunečnicová semínka, strouhaný kokos, mandlové máslo, skořice

Další z pokusů. Měla jsem po dlouhé době chuť na ovesnou kaši s jablky. Jablka tam teda nejsou vidět a ani ty pekanové ořechy. Vypadá to jako nedefinovatelná hmota, ale bylo to moc dobré. Opět mandlové máslo z DM a skořici cpu asi taky všude.


Snídaně: Ovesná kaše s jablky, pekanovými ořechy, slunečnicí a skořicí

Polévky. Poslední dva měsíce ulítávám na polévkách. Kuřecí polévka se zeleninou je taková klasika, ale já se jí hlavně na začátku roku mohla vyloženě užrat. Během dvou týdnů jsem ji vařila dvakrát. Partner do polévky udělal celestinské nudle, které absolutně neměly konkurenci. A když tady tak na to koukám, tak mám pocit, že až dojíme kapustovou polévku, co ještě zbývá v lednici, tak se opět vrhnu na vaření kuřecí polévky.


Oběd/Večeře: Kuřecí polévka se zeleninou a celestinskými nudlemi

Co jsem tak ještě jedla a nevyfotila? Lednovou úchylkou jsou kromě polévek a mandlového másla také neloupané arašídy, blaťácké zlato s ořechy a dětské přesnídávky. Ano, čtete správně, dětské přesnídávky. Mám na mysli ty ovocné - jablko a maliny, jablko a meruňka, jablko a jahody... S tím musím nějak razantně zatočit... Takových sacharidů. Tak nějak jsem spořádala tak 3 velké pytlíky neloupaných arašídů (od začátku ledna do dnes a přítel samo trochu pomohl). V jídelníčku nechyběly vaječné omelety, míchaná vajíčka a marocký cizrnový guláš - taková moje/naše klasika. Od Zuzky Light nemůžu žít bez mletého masa s batáty a pistáciovým dresinkem. 

Asi po druhé v životě jsem vařila klasickou kuřecí čínu s ořechy, ale fotky se úplně nepovedly a nehodily se mezi tento úzký výběr. Podobný problém jsem měla s Lososem s květákovo-celerovým pyré od Janiny Černé. Kaše z čočky beluga s volským okem a párkem taky nevypadaly jako kulinářské umění a ani pečené zelí s jitrnicí. Prostě nějak nefotogenické. Bohužel se mi nějak nedařilo odtrhnout se od sladkostí v práci. Nebylo jich hodně, ale byly tam. 

To je z mé lednové kuchyně asi vše. 
Jak jste vařili vy a na co by se vám líbil recept na blogu z toho co tu vidíte???

Mějte se krásně

Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena