Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 5. května 2019

Salát z Čočky Beluga



Už dlouho tu nebyl žádný recept. Nemyslíte? Tenhle oblíbený salát jsem měla v plánu sepsat už před dvěma lety a nějak se to nezdařilo. Napadlo vás někdy, jak strašně blbě se fotí čočka? Mno nedělám si srandu... Tenhle salát jsem fotila už tolikrát!!! Nevím, jak něco, co tak dokonale chutná, může vypadat na fotce tak blbě. Smířila jsem se s tím, že mé pokusy o dokonalé foto tohoto salátu jsou utopie, takže jsem se rozhodla tento recept sdílet z včerejšího focení, protože to je asi maximum, co ze sebe dokážu ohledně čočky dostat... Takže tady je konečně recept na dokonalý salát z čočky beluga.


Co budeme potřebovat?

400g  Beluga čočky (vařené)
1 Salátová lučina jemně slaná
1 Cibule 
40g Balzamikového krému
Petržel
Olivový olej 
Sůl
Pepř





Recept na tento salát jsem našla v kuchařce Saláty od Apetitu a trochu jsem si ho upravila. Původně je recept se sýrem feta, ale sehnat tento sýr v takové kvalitě aby nebyl kyselý a nahořklý je docela challenge. Proto jsem fetu vyměnila za salátovou lučinu. To je věc, bez které z ČR neodjíždím, protože v Německu nic takového není. Dokonce jsem salátovou lučinu začala dovážet i pro spolupracovnice. Můžou se po ní utlouct a jen mi potvrdily, že takový typ sýru vůbec neznají a v Německu nic takového neseženu.

Vlastně tento recept dlouhodobě připravuji od oka. Nic nevážím, neodměřuju. To jen kvůli vám... Výjimečně.😉 Čočka beluga je chuťově moc dobrá a myslím, že dnes ji seženete už úplně všude. Nemusí se tak dlouho vařit a nenadýmá tak jako čočka klasická. 

Pokud nemáte čerstvou petržel, tak není problém dát i mraženou. Dlouho jsem mražené bylinky z obchodu nepoužívala, protože mi přišly bez chuti, ale nakonec jsem našla značku, kterou používám absolutně do všeho (samo jen kde je potřeba petržel) např. do cuketových papardelí. Jak jinak než z Lidlu a překvapivě ještě v BIO kvalitě.




Ještě něco málo k výběru cibule. Většinou používám červenou cibuli, ale poslední dobou je ta z Lidlu tak strašně ostrá, že v salátech úplně přebije chuť ostatních potravin. Doporučuji cibuli vhodnou do salátů - tak, aby vám netekly slzy, až budete salát jíst.

Dokonalá věc na tomto salátu je rychlost. Co jiného by mě asi mohlo na vaření nadchnout, že? Prostě se to všechno smíchá (asi jako většina salátů). Jen teda lučinu mám ráda jen nakrájenou navrch a do salátu nemíchám.





Uvařte čočku tak, aby byla měkká, ale nerozvařte ji. Cibuli nakrájejte na půlměsíčky a petržel pokrájejte na menší kousky (pokud máte čerstvou). Jestli používáte mraženou petržel, tak ji nasypte do horké čočky jako první. Zakápněte olivovým olejem (já ho tam nemám ráda hodně, takže dávám maximálně lžičku), přidejte balzamikový krém (např. Kalamáta klasik) a dochuťte solí a pepřem.  Můžete zakápnout pár kapkami čerstvé citronové šťávy. Nakonec nakrájejte salátovou lučinu na menší kostičky a nasypte na salát. HOTOVO!

S balzamikovým krémem doporučuji zacházet opatrně, pokud je to pro vás novinka. Ze začátku jsem dávala hodně málo, ale je to lahoda. Ochutnávejte a dochucujte. Nezapomeňte, že balzamikový krém má docela vysoký obsah sacharidů.

Dejte vědět, až ochutnáte!

Mějte se krásně

Suzzie


0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena