Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

sobota 9. února 2019

Recenze Amazfit Bip



Amazfit Bip byla ve světě fitness skvělá novinka (a vlastně ještě možná stále je) a na to, co náramek umí, taky cenová bomba. Myslím, že levnější náramek se zabudovanou GPS na trhu asi nenajdete.

Kupovali jsme hromadně s kamarády, spolupracovníky a partnerem během dvou týdnů a všichni jsme byli z nové hračky nadšení. Největším superlativem Amazfit Bip je zabudovaná GPS v hodinkách, takže při sportovní aktivitě s sebou nemusíte tahat telefon, což oceníte hlavně při běhu. Hodinky jsem pořídila za 71 € z německého Amazonu, tedy v přepočtu cca za 1800 Kč.

AMAZFIT BIP V KOSTCE



+ má zabudovanou GPS v hodinkách
- hodinky jsou poměrně velké
+ nastavení nerušit v hodinkách
- nejsou zrovna pohodlné na malém zápěstí (originální náramek)
+ dlouhá výdrž baterie (až 40 dní)
- málo volitelných aktivit (chybí plavání, jóga, HIIT...)
+ měření tepu
- display ne vždy spolehlivě reaguje na dotek
+ krokoměr
- prodává se jen jedna velikost náramku (pro ženskou velké)
+ čtení zpráv z aplikací telefonu
- načítá kilometry když zapomenete při pauze hodinky stopnout
+ vyměnitelné pásky
- tlačítko na hodinkách nepraktické - vypíná se při pohybu zápěstí
+ vyhledání telefonu pomocí hodinek
+ zapnutí a vypnutí budíku v hodinkách
+ stopky a časovač 
- výškoměr je hodně nepřesný
- nelze změnit čas budíku v hodinkách
- dlouho trvá než se připojí k GPS
+ cena

+ lze měnit vzhled displaye
+ lze měnit pořadí zobrazení displaye






Opravdu velkou výhodou Amazfit Bip je dlouhá výdrž baterie. Aplikace mi ukazuje, že jsem hodinky naposledy nabíjela před 35 dny (!) a hodinky mají stále 20% baterie (!!!). Samozřejmě záleží, jak moc hodinky využíváte na aktivitu, ale rozhodně si myslím, že nabíjení jednou do měsíce úplně v klidu a že častěji nenabíjím. Některé jiné značky musíte nabíjet klidně i dvakrát týdně (četla jsem i každé dva dny), což mi přijde jako hodně velká nevýhoda.

Bohužel jak se říká - není všechno zlato, co se třpytí a hodinky Amazfit Bip nemají jen superlativa. Pro mě jako pro ženskou je největší nevýhodou velikost hodinek a jejich prodej jen v jedné velikosti (myšleno velikost náramku). Mám velikost zápěstí kolem 14 cm a velký náramek mi neuvěřitelně leze na nervy. Dle mého názoru je display zbytečně velký, i když jeho barevné provedení je moc pěkné. Pásek se neustále vysouvá z pojistky, překáží mi při řízení a celkově mi nejsou hodinky na zápěstí úplně příjemné - což je docela velké mínus. Myslím, že je to jednoduše velikostí hodinek a zápěstí.




Přítel měl ty samé a ten s velikostí hodinek problém neměl. Pro změnu měl problém s tím, že barometr neměří přesně. Na stejné trase byly vždy hodnoty úplně jiné.

Vlastně jsem se dlouhou dobu divila, že hodinky stále nosím. Dala jsem Amazfit poslední šanci a objednala jsem magnetický pásek. Pásek je super a pocit toho, že mi hodinky na zápěstí vadí, zmizel. Nikde nic neplandá, nevysouvá se atd. Jen to sem tam trošku vytrhne nějaký ten chloupek. Tenhle náramek s magnetkem určitě doporučuji a i s ním hodinky vypadají trochu elegantněji. Nákupu pásku absolutně nelituji, naopak jsem nadšená. Pásek mi je akorát. Pokud máte menší zápěstí tak budete mít problém hodinky opravdu utáhnout. Mám je na doraz.


Magnetický pásek pro Amazfit Bip

Další nevýhoda pro ženy - pokud se chci opravdu elegantně obléct, tak se hodinky k takovému outfitu absolutně nehodí a k šatům je to absolutně no go. Amazfit Bip vypadají v kombinaci s šaty opravdu blbě, což se třeba o Mi Band 2 říct nedalo. Opět je to trochu lepší s magnetickým páskem.





Další nešťastnou nevýhodou je ovládací tlačítko na boku hodinek. Pokud často děláte při cvičení kliky, nebo je chcete nosit při józe, tak vás tlačítko bude štvát, protože při ohybu ruky si hodinky nevědomky vypnete. Bylo mi řečeno, že tlačítko jde na určité věci vypnout... nevím nehledala jsem, ano moje blbost. Hodinky se klidně vypnou, i když mám puštěné stopky nebo časovač. Stačí nepatrně zavadit o tlačítko.

Tak a abych ty hodinky vlastně úplně nesepsula. Denně využívám budík, který se dá zapnout a vypnout přímo v hodinkách, což u Mi Band 2 nebylo možné. Ocenila bych celkově nastavení budíku v hodinkách. Přímo v hodinkách také můžete zapnout či vypnout režim nerušit, takže hodinky nevibrují, i když máte nastavená upozornění aplikací a příchozích hovorů atd. Často využívám timer například při vaření a pečení, nebo i na prádlo (máme pračku a sušičku v oddělené prádelně, tak ať tam nemusím několikrát lítat a nezapomenu na to). Skvělá věc je i vyhledání telefonu, když nevíte, kam jste ho odložili. Telefon začne i při vypnutém zvonění a vibracích zvonit. Amazfit Bip také přidal aktivity přímo do hodinek. Na hodinkách můžete vybrat chůzi, kolo, běh venku a běh na páse. Osobně bych ocenila ještě větší možnost aktivit jako HIIT, jógu, plavání a třeba i lyžování. Další aktivity si můžete zvolit v aplikaci, ale tohle jsem se nějak využívat nenaučila. Je pravda, že display je udělaný moc pěkně a má barevné provedení s podsvícením.




Synchronizace Amazfit Bip s Huawei P8 Lite

Pokud jsem měla problémy se synchronizací a aktualizacemi s Mi Band 2, tak u Amazfit Bip to byla hotová tragédie. Nepomáhaly žádné rady z internetu, hodinky se neustále odpojovaly, automaticky se nepřipojily a při ručním připojení i synchronizaci to byl jeden velký problém.

Nakonec jsem skončila s nižší verzí Android (což negativně ovlivnilo používání jiných aplikací) a více jak 4 měsíce neproběhla do konce žádná aktualizace Mi Fit aplikace. Kdykoliv jsem otevřela aplikaci a chtěla si přenastavit budík, tak se automaticky začala aplikace aktualizovat, snažila se klidně 5 minut a pak aktualizace spadla. Takže i blbá změna času budíku vás dokázala neuvěřitelně nasrat a otrávit. Dá se říct, že jsem aplikaci raději neotvírala. Popravdě jsem v těchto měsících aplikaci otvírala právě jen kvůli přenastavení budíku a hodinky jsem používala opravdu jen jako hodinky + stopky + budík. Trochu škoda za těch 70 €.

Nefungovalo mi čtení ani upozornění příchozích zpráv z aplikací hangouts a whatsapp. Zařízení zobrazovalo pouze text příchozích sms a upozorňovalo na příchozí hovory. Celková frustrace z propojení a synchronizace telefonu a aplikace Mi Fit skončila zakoupením nového telefonu od jiné společnosti. Problém firmy Huawei je v jiném procesoru než používají ostatní firmy, čímž se telefon stává pro spoustu dalších zařízení hůře kompatibilní. Například i u Fitbit charge nepatří Huawei k podporovaným zařízením. Takže kombinaci Huawei P8 Lite s Amazfit bip OPRAVDU NEDOPORUČUJI!




Synchronizace Amazfit Bip s Samsung Galaxy A8

Výběr nového telefonu ovlivnilo právě to, že chci používat fitness hodinky a že si teď nově brousím zuby na Fitbit charge 3 či Samsung Gear Fit 2 Pro. Chtěla jsem nejlépe nový Huawei P20 Lite, ale děsily mě právě problémy Huaweie s externími zařízeními (fitness náramky, váhy, měřiče srdečního tepu). Huawei P20 Lite nepatří pro Fitbit Charge 3 k podporovaným zařízením (jako asi žádný Huawei). Po velkém vnitřním boji (a vybírání telefonu přes 4 měsíce) jsem se rozhodla změnit značku telefonu a zakoupila Samsung Galaxy A8. Po cca třech měsících používání v kombinaci s fitness hodinkami opravdu nelituji. Zatím jsem nezaznamenala jediný problém s párováním, připojením, aktualizací, synchronizací... Prostě s ničím. 

Hodinky Amazfit Bip se připojily hned samy bez párování, v telefonu mám nejnovější verzi Android a konečně se mi asi po půl roce podařilo aplikaci Mi Fit aktualizovat na nejnovější verzi s tím, že synchronizace probíhá bez problémů a hodinky se neodpojují. Bez problémů se mi podařilo rozchodit příchozí zprávy 😍 (ano zprávy, ne jen oznámení, že mi přišla zpráva) z aplikace hangouts a whatsapp. Ještě mi zbývá zprovoznit češtinu pro příchozí zprávy, ale od kamarádů vím, že s tím neměli žádný problém. Takže kombinaci Samsung Galaxi A8 OPRAVDU DOPORUČUJI.

* * *

Co se přesnosti měření Amazfit bip týče, tak těžko říct a nebo jak kdy. Používám i pás na měření tepu, který samozřejmě měří přesněji. Výjimečně se mi stalo, že se z nějakého důvodu aktivita neuložila. Taky se vyskytuje rozdíl v naměření vzdálenosti GPS hodinek a telefonu což je prostě taky normální (nebo aspoň mi to bylo řečeno mým technikem). Ale to už je vyšší dívčí a popravdě jsem zatím neměla něco, co by bylo ve všem stoprocentní.


Jaké fitness krásky máte doma vy? Kolik fitness hodinek už jste vyzkoušeli? 

Nebo si brousíte zuby na své první hodinky?
Využíváte? Nepotřebujete?
Dejte mi vědět... 

Suzzie

1 komentářů:

michal řekl(a)...

Zkoušel jsem různé fit náramky, ale na tyhle jsem ještě nenarazil, takže vám rozhodně děkuji za tip. Možná se po nich podívám a jeden si na zkoušku objednám. Prodat za levnější peníz se to dá vždycky, že? :) Teda aspoň takhle to dělám já, když něco testuji, jak mi to bude vyhovovat. Koupím a když nevyhovuje, tak zase prodám. ;-)

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena