Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 26. ledna 2020

Zeleninový balkón



Nevím kolik z vás si toho všimlo, ale už nějakou dobu mám takovou další "úchylku" kromě zdravé výživy... A to od té doby, co máme balkón... Ano, je to pěstování zeleniny a bylinek na našem pidi balkónku, který už dva roky po sobě vypadal jak malá velká džungle... Za ty tři letní sezóny už jsem toho vyzkoušela docela hodně. Mám za sebou úspěchy i neúspěchy a zkoušela jsem i nejrůznější šílenosti.

Napadlo vás třeba zasadit si na balkoně lilek, nebo cuketu? 😆 Mě ano 😇. Ředkvičky byly taky fajn (dokud mi je nesežraly housenky... Mrchy) Tak jsem si řekla, proč s vámi nesdílet své pokusy a omyly... Každá rada dobrá ne? Upozorňuji hned na začátku, že máme balkón na jižní stranu a tím pádem nejlepší podmínky na pěstování právě rajčat a paprik.


Květen 2018 - z leva žlutá cuketa, lilek, papriky bílé, cherry rajčata červená

Přiznávám se, že už druhý rok po sobě jsem si říkala, jak se na to ten další rok vykašlu... Prostě od ledna do října je s tím práce... Přítel Snoubenec (jako fakt!) neustále nadává, že je všude hlína, byt je v obležení sazenic až do zmrzlých (nejsem žádný mačo, jedu ze semínek), na balkoně není k hnutí, sousedka má zalévací pohotovost několikrát ročně, ta hlína není úplně za hubičku, hoštické hnojivo je super, ale pěkně smrdí a ve sklepě se hromadí kelímky od jagurtů a plastové truhlíky... Nejlepší je, když máte nádherné rostliny a pak přijdou kroupy... samozřejmě vždy, když nejste doma...


Džungle 2019 - cherry rajčata žlutá, červená, paprika červená, beraní rohy, ...

Mno a už třetí leden za sebou mi zase totálně hráblo, zase jsem úplně onemocněla a vybírám semínka (vlastně jsem vybírala semínka už v prosinci přes vánoční volno). Btw poslední truhlíky jsme uklízeli snad až začátkem listopadu... Zítra bude nálet na zahrádkářství v Táboře. 😍Zjišťuju jak vychytat chyby a co udělat lépe a kdy začít klíčit a hlavně už se nemůžu dočkat až se zase budu rýpat v hlíně... Jsem prostě blázen... A Ježíšek nadělil nůžtičky na střáhání, protože i když bručí, tak si domácí zeleninu nemůže vynachválit... Prostě kupované cherry rajče, se tomu čerstvě utrženému z vlastní rostliny a ještě krásně vyhřáté od sluníčka, vyrovnat prostě nemůže.


Moje chlouba - červená cherry rajčata 2018

Takže se pokusím o takový můj vlastní seriál o zahradničení... Můžete se mnou pěstovat papriky, chilli, rajčata... Což teda musíme začít... Už je LEDEN!!! V bylinkách jsem lehce břídil (teda hlavně poslední sezonu)... Hmmm, že bych znovu vyzkoušela ten lilek? A že by tady šly nějaké luštěniny? A letos by to asi chtělo něco sladkého taky... a něco voňavého... Není divný, že mám na balkóně tolik truhlíku paprik, ale žádné kytky??? Sakra mi fakt potřebujeme zahradu 😆

Hlavně, že mojí mamce už léta přezdíváme krtek (protože nosí takové ty pěkné zahradní kalhoty s laclem, jaké má i krteček). Sice teda mamka je spíš okrasný zahradník (skalka a tak), ale jablko tady fakt nepadlo daleko od stromu.


Jak jste na tom s pěstováním? 

Taky pěstujete vlastní zeleninu nebo je to pro vás ztráta času?

Suzzie


0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena