Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

pondělí 13. dubna 2020

Pečené Kuře po Italsku



Po dlouhé době pro vás mám úžasný recept - dá se říct z archivu. Tuhle dobrotu jsem oprášila více jak po 4 letech. Původní recept mám od kamarádky Jarči, ale tuhle verzi jsem trochu upravila. V původním receptu je s rajčaty ještě lilek, ale mě v tomto receptu ten lilek nějak vadil. Každopádně perfektní low carb jídlo, za pár kaček, snadno a rychle... Děkuji Jaru 💗


Co budeme potřebovat?

3 Kuřecí prsa
2 Balení mozzarely (tučná nebo light, nechám na vás)
3 - 4 Velká rajčata 
Olivový olej (nebo máslo)
Čerstvá a sušená bazalka
Sůl a Pepř

Uvedené množství vyjde na 4 menší porce nebo na 3 větší.

Připravíme si zapékací mísu s víkem, kterou lehce vymažeme olivovým olejem nebo máslem, případně můžete oba tuky i zkombinovat. Na low fat verzi rozhodně použijte pouze olivový olej. Troubu předehřejeme na 200°C - spodní a horní pečení.

Nakrájíme si rajčata na kolečka, mozzarelu rozpůlíme a pak nakrájíme na plátky. V příadě low fat verze použijeme mozzarelu light (popravdě v té pečené verzi v tom nevidím moc rozdíl, tak proč nepoužít light verzi a ušetřit pár kalorií 😉). Kuřecí prsa buď rozřízneme na dva plátky a nebo necháme jak jsou. Já mám kuřecí prsa raději slabší - tedy dělám na plátky. Kuře osolíme, opepříme a posypeme sušenou bazalkou. Když máme vše nachystáno, začneme suroviny vrstvit do pekáčku.

Jako první dáme do vymazaného pekáčku na kolečka nakrájená rajčata, která osolíme, opepříme a posypeme sušenou bazalkou. Rajčata poklademe po celé ploše pekáčku. Poté poklademe nakrájenou mozzarelu, lístky bazalky a opět okořeníme bazalkou, pepřem a solí. Lehce zakápneme olivovým olejem


První vrstva - rajčata, mozzarella, čerstvá a sušená bazalka, sůl, pepř

Na první vrstvu položíme okořeněné a osolené kuřecí plátky, které na vrchu ozdobíme další vrstvou pokrájených rajčat. Rajčaty poklademe jen kuřecí prsa - nezarovnáváme celý pekáček (v případě, že by vám rajčata přebývala, tak pokrájíme na menší kousky a poklademe okolo kuřecích prsou). Opět posypeme bazalkou, pepřem a lehce osolíme. 


Druhá vrstva - kuřecí prsa, rajčata, sůl, pepř, sušená bazalka

Nakonec poklademe zbytek mozzareli na rajčata. Posypeme sušenou bazalkou, opepříme, osolíme a ozdobíme čerstvými lístky bazalky. Ještě lehce zakápneme olivovým olejem. V žádném případě ničím nepodlíváme. Rajčata pustí hodně vody a i když to tak nevypadá, tak se rajčata k míse opravdu nepřichytí. Pečeme přikryté víkem v troubě cca 30 minut (podle vaší trouby) a nakonec ještě dopečeme bez víka, aby sýr a kuřecí maso pěkně zezlátlo.

U nás se jako příloha nejvíc chytl ochucený bulgur, ale umím si k tomu představit i vařené brambory nebo květákovou rýži (low carb příloha). Ale ten bulgur je prostě TOP. Slibuji, že recept také dovalím...   


Finální verze před upečením

Je mi jasné, že byste chtěli vidět finální verzi, ale přiznávám, že to na fotce úplně vábně nevypadá (oto lépe to ale chutná) a ještě ke všemu jsem měla závěrečné fotky rozmazané. Popravdě i vybrat a upravit úvodní fotografii nebylo vůbec lehké.

Rajčata pustí hodně vody, ale vůbec to není na škodu. Maso je krásně křehké a není vysušené. Vodu na talíř vůbec dávat nemusíte, ale třeba snoubenec tu vodu z toho miluje a chodí ji upíjet po lžičkách. Takže tak... Vyzkoušejte a uvidíte.

Pokrm lze připravit i s oregeanem a lilkem. Ale jak jsem psala v úvodu, tahle kombinace mi chutná víc. Popravdě jsem při oprášení tohohle receptu prostě na ten lilek zapomněla a zpětně tento recept vykopala ve starých poznámkách... takže vlastně nevědomá úprava receptu.
                                                     

Vyzkoušíte rychlovku provoněnou Itálií?

Jaký je váš oblíbený italský recept?

Dobrou chuť!!!


0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena