Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 2. června 2019

Moje Kuchyně - Květen 2019



Po dlouhé době byl u nás doma měsíc květen zkoušením nových receptů. Nejvíce tedy období, kdy byl přítel pracovně v zahraničí. Vždycky je lepší mu nabídnout již odzkoušenou zdravou věc, nemám pravdu? Děláte to taky tak? Převážně jsem zkoušela recepty do Zuzky Light  - od koho jiného že? A konečně jsem zas něco vyzkoušela od Janiny Černé z blogu Cukrfree. Musím říct, že nic co jsem zkusila, rozhodně nepatřilo do škatulky - "tohle už nikdy". Fotila jsem tak normálně, nic přehnaného. Tak ale už konec keců a pojďte dál do "Mojí" (naší) Kuchyně.

Jednoho dne jsem zjistila, že v lednici bylo spousta zbytků (už zase) a já tak nějak dostala chuť na klasickou domácí čínu. Nemusela jsem se dlouho rozmýšlet, přítel nic nenamítal, takže taková ta čína "co dům dá". Kuřecí maso, domácí houby (rozuměj, že jsou sbírané v lese, a ne v obchodě), zbytek cukety, papriky, pórek... Nějaká zbytková směs solených ořechů (kešu, mandle, pekany... ani už nevím, co všechno tam bylo), sojová omáčka, nějaká rajčatová omáčka, kari... A panečku to jsme si dali. Tuhletu domácí čínu jak jí dělá moje mamka prostě zboňuju, i když je možné, že číňani by to asi za čínu nebrali...


Oběd: Domácí čína s basmati rýží

Stále jsem věrná smetanovému jogurtu a různým kombinacím ovoce a ořechů. Tady kiwi se strouhaným kokosem a pekanovými ořechy. Pro mě je to klasická svačina a výjimečně je to i moje snídaně. Když mám období, že není absolutně chuť jíst a ani není moc hlad, tak vždycky sáhnu po jogurtu a mixu ovoce s ořechy. Tohle je mix, který tak nějak probudí zamrzlé chuťové buňky.


Svačina: Smetanový jogurt, kiwi, pekanové ořechy, strouhaný kokos


Pokud sledujete blog, tak tenhle salát vám není cizí, protože sem na něj během května (konečně) sdílela recept. Naše stálice mezi saláty je tento beluga salát se salátovou lučinou a balsamikem. Výborný a rychlý oběd nebo večeře. Jeden z mála salátům, který chutná i druhý den a je jedno jestli ho jíte teplý nebo studený. Kdykoliv máme cestu do ČR, tak kupuji salátovou lučinu a vždy následně dělám tento salát. Hodí se perfektně jako večeře či oběd a vždy máme velký problém to nesníst ještě než salát nakrabičkuju do práce nebo dám na mističky. Pokud jste ještě nezkusili, tak recept na beluga salát najdete tady.


Večeře: Salát z čočky beluga se salátovou lučinou a balzamikem

Další z mých jogurtových variací. Může mi někdo vysvětlit, jak jsem mohla žít bez jogurtu přelitým mandlovým máslem? Nechápu. Od té doby, co jsem to vyzkoušela, tak jogurt a ovoce bez mandlového másla je absolutně no go. Jediný případ, kdy si mandlové máslo nedávám (viz fotka nahoře s kiwi), jsou případy, kdy mandlové máslo zapomenu doma nebo prostě žádné nemám. Dávám si opravdu velký pozor, aby se to nestalo, ale aktuálně jsem bez mandlového másla! Hádejte, co mám na nákupním seznamu na pondělí? Ano, mandlové máslo. A lidi, já si musím koupit meloun. Mám na něj takovou chuť! Myslíte, že si na něj můžu dát mandlové máslo??? 😇



Svačina: Smetanový jogurt, maliny, pekanové ořechy, strouhaný kokos a mandlové máslo

Tady jeden z těch pokusů od Zuzky Light, který dopadl dobře a je fotogenický (rozuměj, že jsem to nezmrvila tak, že se na to nedá koukat). Z receptu jsem měla respekt kvůli té brokolici a ještě v kombinaci s fetou, ale recept dopadl skvěle. Nebyl ani nijak extra náročný na přípravu a v mých vypečených pokusech to byl jeden z mála receptů, jehož přípravu neprovázela žádná katastrofa. Musím říct, že chutný a docela chuťově netypický keto recept. Z dalších receptů od Zuzky jsem vyzkoušela Kokosové keto palačinky a Caprese keto špagety. Tady už to dopadlo o poznání hůře a můžete si o tom přečíst v článku Hubnoucí víkend blbec.


Oběd: Kuřecí stehna s brokolicí, fetou a ořechovým dresinkem

Po strašně dlouhé době jsem dělala špagety. Víte, jak to vzniklo? Víkend bez přítele, udělala jsem si výlet na kole, přibalila kindle. Prostě pohoda a pak jsem se chtěla stavit na rybu pečenou na ohni (přece jíme zdravě, že?). To my bohužel nevyšlo (hurá) a mým záložním plánem byly nějaké poctivé těstoviny v italské restauraci. Ve svém cyklo dresu jsem se kolem půl páté usadila na zahrádce italské restaurace, kde mi bylo s pozvednutým obočím oznámeno, že restaurace vaří až za hodinu a půl (ano, buďte rádi, že žijete v ČR a najíst v hospodě se můžete téměř kdykoliv), a protože jsem nikam nespěchala, tak jsem si dala aspoň to bílé víno se slovy, že počkám, což už panu číšníkovy obočí málem pročíslo plešku. Vlastně mě původně neměl moc v úmyslu obsloužit, protože si myslel, že jsem tam z toho kola jen odpadla na odpočinek.

Měla jsem hlad jako vlk a až pozdě mi došlo, že víno po 30 km na kole, na lačný žaludek je dost blbý nápad není úplně nejlepší nápad (a že dát si skleničku vína v Německu neznamená dát si 2dc, ale většinou víc)... Číšník mi během hodiny ani ten jídelní lístek nepřinesl, což mě tak vytočilo, že jsem si našla menu na internetu a vlastně zjistila, že to co si představuji na jídelním lístku chybí - špagety carbonara. Takže jsem 15 minut před otevřením kuchyně otráveně vypleskla krásných 5,50 € za víno, které jsem ani nedopila, a odkvačela domů s tím, že si carbonara udělám sama doma. A víte co? Udělala! Sice jsem ji měla trochu jako z praku (já toho fakt moc nevydržím, co se alkoholu týče), ale carbonara se mi podařily napoprvé (jen proto, že přítel je už dělal tolikrát a já mu vždy nakukovala pod ruce a taky díky skvělému videu pana Genara Contalda - mimochodem učitel italské kuchyně slavného Jamieho Olivera). Pokud jste špagetový a italští, tak na carbonara vám vřele doporučuji tento recept. Neangličtinářům se tímto hluboce omlouvám. 


Večeře: Špagety carbonara podle Genara Contalda

To je fajn, když takhle někdo místo upečení tuny sladkého k narozeninám, přinese do kanceláře prostě čerstvé ovoce. Udělalo mi to radost. Bohužel bluma a meruňka byly ještě brutálně kyselé, ale na jahodách a galia melounu jsem si opravdu pochutnala. Tohle byla odpolední svačina, protože není nic lepšího, když se sejdou dva oslavenci v jeden den a jeden přinese něco zdravého, a ten druhý napeče. Takže dopolední svačina bylo domácí brownie a cheesecake. Mimochodem mě fakt překvapilo, kolik chlapů u nás v práci fakt výborně peče. Trošku trapas, když kluk, kterému je 26 let upeče lepší a hezčí dort než vy... Mimochodem v práci už si všichni všimli, že jaksi cukr a přeslazené věci u mě moc nefrčí a opravdu mi udělalo radost (a taky mě to dost pobavilo), když mi spolupracovnice hrdě oznámila, že kvůli mě dala do narozeninové buchty o 30g cukru méně... Uznejte, že je to fakt milé. 


Svačina: Ovocný talíř

Další jídlo bylo jednoduše o tom, že jsem chtěla něco low carb (jo já vím, kukuřice není low carb) a potřebovala jsem zpracovat ledový salát. Takže klasika, ledový salát se zálivkou a pečený losos. Na tom se nedá moc co zkazit a člověk s tím nemůže šlápnout vedle. A losos bez citrónové šťávy? To prostě nejde...


Oběd: Pečený losos s ledovým salátem se zálivkou z jogurtu

Taky to tenhle měsíc chtělo nějakou českou klasiku a v Lidlu měli absolutně překvapivě celého králíka. Mám pocit, že jsem ho snad v Lidlu ještě neviděla. Králík se v naší domácnosti dělá opravdu výjimečně (rozuměj dělala jsem ho podruhé). Králíka jsem naposledy pekla v roce 2016, když jsme ještě žili v Praze. To se přeci může ne? Jednou za 3 roky králíka. Je vůbec na králíkovi něco špatného (kromě těch bramborových špalíčků)? K tomu výborný špenát a bramborové špalíčky, které jsem měla při výrobě chuť prohodit oknem. Ale co bychom neudělaly pro našeho chlapa, který se po dvou týdnech vrátil z USA, že? Byla jsem opravdu ráda, že spí a nevidí mě jak to tam jak ta Marfuša patlám.

Bramborové špalíčky jsem dělala poprvé a úplně mě ta příprava nenadchla. Neměla jsem hrubou mouku (kde bych ji v Německu sebrala, že jo?!), tak jsem použila dětskou krupici, které ale bylo žalostně málo, takže jsem ji musela smíchat s německou krupicí (což byl blbej nápad)... Kuchyň vypadala jak po výbuchu, konzistence špalek a ne špalíček... Tohle vaření by se též hodilo do článku Hubnoucí víkend blbec. Takže pokud se chcete pobavit cizím neštěstím (mým, opět) tak hurá do toho zde. Každopádně nakonec to za to pachtění v kuchyni stálo a byly z toho dva výborné obědy pro oba (nebudu vám kecat, špalíčky má moje mamka rozhodně lepší, a jen tak jejich přípravu nezopakuju).


Oběd: Pečený králík na česneku se špenátem a bramborovými špalíčky

A sladká nesladká tečka nakonec. Rebarborový cukrfree koláč od Janiny Černé. Jooo já vím, že ten Janiny vypadá lépe. Musím říct, že na to mé pohromové vaření a pečení to dopadlo opravdu skvěle a určitě někdy upeču příteli. Dokonce i spolupracovnicím v práci chutnalo (přeci jsem to celé nemohla sežrat sama). Což mi připomíná, že mě ještě čeká tento recept přeložit do němčiny (omg)... Koláč měl perfektní tvarohovo sýrovou chuť a myslím, že třeba s takovýma jahodama to bude taky pecka (a mám takový pocit, že až to budu péct příště a nezmrvím postup, tak to bude ještě lepší). Už zase dostávám chuť na něco sladko-nesladkého. Už ať nám na poli za městem zrajou jahody prosím! Určitě od Janiny vyzkouším něco dalšího. 

Z blogu cukrfree jsem ještě v květnu vyzkoušela recept na Rebarborový crumble, který byl taky moc dobrý. Mno, koupila jsem totiž kilo rebarbory... Takže hurá experimenty! Překvapilo mě, jak ještě víc bez cukru se dá crumble připravit a vedlo mě to k vytvoření perfektního nemüsli do jogurtu. Recept s vámi určitě budu brzo sdílet. Mimochodem už jste vyzkoušeli Jahodový crumble tady ze stránek? Bude jahodové období, tak hurá do něj! 


Dezert: Rebarborový cukrfree koláč

Co dalšího jsem vařial či pakla a nenašlo to v tomto příspěvku místo? Například cizrnový salát s tuňákem, rajčatový salát s vejci, jitrnice s kyselým zelím a bramborem, pompeye smoothie, lososa s citronovou omáčkou a brambory, volské oko s míchanými luštěninami, vaječná omeleta se sýrem a šunkou...  Přítel dělal výbornou vaječnou omeletu s pečeným květákem a zeleninou. Popravdě si toho nějak moc nepamatuju. Vím, že jsme si jednou objednali pizzu, jednou koupili čínské nudle, z polotovaru tam jednou byli párky (ale poctivé párky s masem). 

Jak se jedlov u v květnu u vás??? 
Jaký nový recept jste vyzkoušeli a povedl se vám???
Mějte se krásně!

Suzzie

0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena